Monday 2 July 2012

hug me dear...

Assalammualaikum Fauziah bt. Muhamad, wife saya, sahabat saya, geng saya, buah hati saya, pengarang jantung, paru2, buah pinggang, perut dan ehem ehem saya...masih tido lagi yea...


Malam semalam u lewat sikit tido. U keras2kan badan lagi. Kali ni I tau kenapa, I pun check, betul sangkaan I...u tgh buang air besar, yak yak..eeee bucuk bucuk. Lepas I kemaskan u, u pun tidoo sampai la sekarang ni lum bangun lagi, pukul 12 - 1 nanti la u akan bangun ...I pun baru kemas2 rumah, hanya baju jea lum basuh, esok2 la basuh, malas pulak rasanya.


Semalam petang I kena hantar my mom balik KL coz ayah ada mesyuarat kat masjid rasah lepas isyak. Nanti klau tunggu ayah, lewat pulak esok cucu2 mak nak ke sekolah, mak bapa dia org out station. So lepas asar n dah beri ur meal, I pun ke kl anta mak..I ada 3 jam masa balik semula ke sban coz nanti nak beri ur susu lagi n kemas2 u...Lama I tak jalan jauh semenjak u sakit ni hanya keluar di sekitar seremban jea. Sampai di kl rasa macam,, oii besarnya bandar ni, cantiknya, cm jakun hehehehe pada hal bertahun2 duduk kl sebelum ni. Sampai jea di rumah kl ( rumah adik I) I nampak motor scoter kita tu, motor jalan2 petang kita tu..Terus I nampak u duduk n I boleh terasa u peluk I..Turun dari kereta I tgk jea rumah yg selalu kita duduk ni..Tak tau kenapa la dear,,I boleh terasa you are still around. Masuk rumah I terus ke bilik kita tu,,Dear, nangis I,,tak sedar pun I ni nangis..I really can fill you..I nampak u tido, u siap2 g kerja, I gurau2 mengusik u, u sembahyang....Betul2 kenangan semua tu terbayang depan mata..Baru I sedar yg I tak boleh nak ke rumah ni lagi,,bukan tak suka tapi kenangan kita tu..Sebelum I turun I ambil gambar kita yg u frame kan dulu..I told my mom,, Mak, Abil tak boleh tgk bilik atas tu la mak.. Mak faham n hanya mendiamkan diri..Saya betul betul boleh fill awak di rumah tu..Then lepas magrib, I bertolak semula ke sban. Sampai jea di rumah I terus ke bilik u tergesa2 n peluk u semahunya, sampai u terperanjat! Dan baru I lebih sedar betapa hebatnya dan agungnya kasih seorang ISTERI. Ramai org kata u bertuah mendapat suami cm I ni,,tapi pada I, I yang bertuah mendapat u sebagai isteri I. Terima kasih ALLAH, terima kasih Ya Rasullulah.


Ya ALLAH demi zat MU yang Agung, demi puji pujian MU yang agung, sembuhkan la isteri saya, berikan lah rahmat dan kesihatan yang baik sehingga akhir hayatnya, saya terlalu merindui isteri saya Ya ALLAH, kesihani lah kami Ya ALLAH..Ya Rasullulah, saya bertawasul dengan mu, doakan la kesejahteraan kami, doakan lah isteri saya ini agar sembuh Ya Rasullulah...amin amin aminn..


Seriously dear,,I really need ur hug. Bangun dear, bangun dear..come back to me sayang......Dear..

98 comments:

  1. "Ya ALLAH demi zat MU yang Agung, demi puji pujian MU yang agung, sembuhkan la isteri saya, berikan lah rahmat dan kesihatan yang baik sehingga akhir hayatnya, saya terlalu merindui isteri saya Ya ALLAH, kesihani lah kami Ya ALLAH..Ya Rasullulah, saya bertawasul dengan mu, doakan la kesejahteraan kami, doakan lah isteri saya ini agar sembuh Ya Rasullulah...amin amin aminn.."

    Amin Ya Rabbal 'Alamin. Perkenankanlah doa hambaMU Ya Allah.

    ReplyDelete
  2. "Simpul Mengkarung" tu bahasa kg ,selalu org panggil kekejangan..Ramai terjadi pada perempuan mengandung dan batuk teruk..Masa lepas akak operaiton kanser dulu, disebabkan lama sgt terbaring dgn keadaan bilik pembedahan sejuk memang kerap kena kejang ditangkapnya tulang belikat..Memang menyakitkan..

    Anak Sulung akak pun kerap kena kalau duduk dlm kereta lama..Dr pernah sahkan tak blh berjalan sendinya lemah..5 thn kemudian dia berjalan tapi tu lah dia kerap kekejangan..Kalau kena dia mengamuk,terjerit-jerit sebab dia tak blh cakap..Akak agak je tu yg terjadi pd Gee.Pengunaan tilam spring dan bilik agak sejuk juga blh menyebabkan kejang..Cuba beli minyak 'Jeslin Oil" Abil klik Jeslin Oil nak terangkan blh jadi entri blog ni..Akak jadikan first Aid di rumah utk kegunaan keluarga ..Sesuai utk kekejangan ni..Sorry ye! pjg sgt pulak ceramah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq very much siti for t info. Sekurang2nya pas ni tau apa nak buat. terima kasih yea. Semoga siti sekeluarga sihat hendaknya.

      Delete
  3. "Ya ALLAH demi zat MU yang Agung, demi puji pujian MU yang agung, sembuhkan la isteri saya, berikan lah rahmat dan kesihatan yang baik sehingga akhir hayatnya, saya terlalu merindui isteri saya Ya ALLAH, kesihani lah kami Ya ALLAH..Ya Rasullulah, saya bertawasul dengan mu, doakan la kesejahteraan kami, doakan lah isteri saya ini agar sembuh Ya Rasullulah...amin amin aminn.."

    Amin Ya Rabbal 'Alamin. Perkenankanlah doa hambaMU Ya Allah.

    ReplyDelete
  4. Harapnya Abil tidak berubah hati hingga ke akhirnya. Bayangkan jika akak di tempat isteri Abil, entah bagaimana reaksi si suami....hanya Allah yg tahu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bayang pun jangan zana di tempat Gee..Abil selalu doakan zana n semua pembaca sihat sehingga ke akhir hayat..

      Delete
  5. So sweet of you.. Semoga dikurniakan kesihatan yang baik untuk terus bersama isteri tersayang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. I am sweet!! yahoooo..hahaha thanks Ammyzyliyana.

      Delete
  6. amin ya Rabb.... mudah-mudahan dikurniakan kekuatan mengharungi ujian amin... byk2 sedekahkan al-fatihah untuk isteri dan selawat syifa'....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyallah tak pernah di tinggalkan lagi amalan tu..tq 5rus.

      Delete
  7. all is well,,,, hurmmm kiter takkn rase manisnyer buah durian selagi ta pegang duri nyer =))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kata2 tu, sy setuju. Baru dapat bau saja.

      Delete
  8. aminnn..mudah2an diperkenankan doa saudara

    insya allah, hikmah yg besar menanti org yg sabar

    ReplyDelete
  9. As Salam

    AAmiin....Muga isteri kembali sihat

    ReplyDelete
  10. uwaaa.... sedihnya saya en,abil.... sabar itu indah... Inyalalh semoga doa en.abil akan dimakbulkan Allah secepat mungkin saya doakan... saya sgt2 ikhlas mengharapkan k.gee cepat2 sembuh... nak sgt dia tahu bertapa hebatnya suami dia... Ya Allah Makbulkan lah doa En.abil ini... Amin...Amin...Aminnn

    ReplyDelete
    Replies
    1. jANGAN LA SEDIH Siti Nursyuhada oii..Sekiranya Gee sembuh, agak2 saya terus tak ngan blog ni? Cuba teka.

      Delete
  11. As salam..

    Saya start baca blog saudara selepas mengetahuinya dari blog MOON.. terus terang terharu sangat².

    Semoga saudara terus tabah dan tidak putus harapan.. Percayalah, Allah menguji kita kerana Allah tahu apa yang terbaik untuk kita dan juga Allah tahu kita mampu menghadapi ujiannya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam suezety, terima kasih atas kesudian singgah di blog saya. Insyallah sy akan teruskan usaha untuk wife i ni..n suezety dan u all semua, jaga kesihatan diri elok2 tau!

      Delete
  12. saya.. hurmm.. sgt terharu.. hurm.. abang abil.. cuba ambil produk herbalife.. ikhtiar bang.. hmm.. airmata saya tak berhenti ni.. hmm..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyallah sy cuba..dah, dah tak mau nangis lagi, meh abg pujuk meh..hehehehe gurau, jgn mara aa aiza amir.

      Delete
  13. salam,

    Saya tiba2 tersedar. Saya punya suami punya anak. tapi hubungan saya dgn suami jauh berbeza dgn abang abil dan isteri. sungguh pun kami masing2 sihat walafiat, tapi kami langsung tak gunakan segala nikmat yang allah kurniakan pada kami sebaik baiknya. Ya allah insafnya saya. Kisah abg abil sgt2 menyentuh hati dan menyedarkan saya.

    Ya allah makbulkan doa abg abil. Semoga kak gee cepat sembuh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. So start hari ni manja2 la ngan suami tu cm boyfren girlfren dolu dolu..Suami tu pun rajin2 dodoikan isteri sebelum tido. Weekend nanti g main sorok2 pulak..Gee dulu seronok main sorok2 ngan saya..Antara nikmat terbaik dunia, suami isteri ler. Btw thanks norsari. pas ni up date cmana sy n gee bergurau..

      Delete
  14. Terharu dgn EN. betapa setianya dgn isteri...Meskipun sy belum berkahwin namun sy berdoa dan mengharapkan bakal imam sy sentiasa ada bersama sy meskipun sy berada d tmpt kak gee...semoga Allah memperkenankan doa en dan bgtu jgk dgn doa sy...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih mendoakan kami di sini. Bila nak kawin tu? Harapan semoga saudari mendapat pilihan yg sesuai..

      Delete
  15. Terharu saya baca n3, saya tempoh hari suami terpaksa kerja malam 2 hari siapkan kerja saya x boleh tido.... Sabar ye en abil.... Semoga isteri en abil segera sembuh.... Seremban en abil tinggal dimana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq joanna atas sokongan di beri. saya dok di taman sri putih, rasah, seremban. Org sban ke joanna?

      Delete
    2. joanna kawin dengan orang n9, sekarang menetap di senawang

      Delete
    3. Laa dekat jea rupanya, senawang..jogging jea dah sampai rasah...hehehe

      Delete
  16. salam en.abil....speechless! !!
    trharu....awk mmg pnyabar urg nya...
    suami sy pn x sihat..tp sy blm kuat utk mnulis in my blog secara details....sy nak cdg kn cuba ir google ttg produk nama kington brands elken...in others country its name as quiton meluas d gna d spital2 barat....tp d cni blm lg....hrga mmg mhl....bole cuba sbb ia cecair n consume thru tube tu...if ada ubtn lain just kc gap in 1 hour....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam puan, tq drop by kat blog sy ni. about ada org kirimkan pada sy baru2 ni tapi lum cuba coz perlu pandangan doctor dulu,,anyway hope ur hubby getting better yea.

      Delete
  17. salam bro, first time nak hantar comment kat uolsz...
    susah sebenarnye nak tanye ni, tapi nak tanye jugak
    sorry kalau tanye soalan yang sensitive sikit... time kakak period, camne bro handle ye? secara emotional dan fizikal...
    kalau bro tak nak jawab pun xpe...

    p/s: bukan fill kot...feel....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam La Cocca, pertamanya, tq tegur ejaan tu, sorry ler semua salah eja. tq tq.Semenjak kakak mula sakit, period pun terus berhenti..

      Delete
    2. Salam La Cocca, pertamanya, tq tegur ejaan tu, sorry ler semua salah eja. tq tq.Semenjak kakak mula sakit, period pun terus berhenti..

      Delete
    3. subhanallah...semoga allah memudahkan en abil untuk tempuhi semua ni

      Delete
  18. Seriously setiap kali sy bce catatan En Abil, air mata mesti bergenang. Alhamdulillah Allah s.w.t kurniakan seorang suami yg setabah dan sekuat En Abil untuk menjaga amanahNya.Saya selalu share pasal blog En Abil dgn hubby...kataNya kekuatan seorang suami adalah isterinya dan sebaliknya pun mcm tu..Be strong for ur wife..:-)

    ReplyDelete
  19. Betul kata hubby Norma tu. Sekiranya Gee tak de, kuat tak saya selepas tu!?

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah..apapun pun yg Dia tetapkan utk kita, kita kena redha..Ujian yg diberi sbb Allah s.w.t sygkan hambaNya. Yg penting kita jgn putus berdoa dan sentiasa meminta dariNya. Allah takkan menguji seseorang itu melebihi kemampuannya.Salam to ur wife.

      Delete
  20. assalamualaikum en abil.....

    semoga Allah swt memberikan kekuatan utk en abil meneruskan berkasih syg dengan isteri yg dikasihi dan dicintai....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalamm Tentang kita, kesayangan kita semua, tq v much yea n jgn terfikir nak tukar nama blog lg tau.

      Delete
  21. Abil buat i nangis lagi di office hari ini.......hmm......Tabahlah wahai sahabat!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ai bodyguard mana boleh nangis!! eee nangisss tak maluu hehehehe

      Delete
  22. Amin Ya Rabal Alamin....

    Moga tuan admin blog sentiasa tabah dan sabar k.....

    ReplyDelete
  23. Assalamu'alaikum Abil,

    just to share a little bit, anak sulong kami (7 thn) pernah terlantar coma di ICU selama 19 hari. Internal bleeding, acute renal failure and brain damage (mild, alhamdulillah) all because of a virus attack. Berbulan2 di hospital. Dipendekkan cerita, walaupun neurologist mulanya kata she was beyond help, alhamdulillah sekarang mindanya almost normal. Cuma physically masih belum pulih, sama macam kes orang kena stroke lah.

    Just to share an advice drpd sorang yg byk menolong kami, katanya doa org yg dalam keadaan begini makbul. Jadi atas nasihatnya, kami selalu minta Humaira doakan macam2 untuk dirinya, untuk kami dan keluarga kami. Kalau ustaz tu datang melawat kami, dia pun tumpang sekaki suruh Humaira doakan dia jugak hehehe...

    So why don't you ask your wife to berdoa? Mana lah tau, walaupun kita tak nampak/dengar, dalam hati dia mcm2 dia boleh doa insyaAllah. Cuma ingatkan dia. Just a piece of advice.

    Doa kami untuk kalian. Saya pun dah lama banget tak update blog... takde masa... Correction, ada masa tapi byk priority lain yg perlu didahulukan huhuhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalamm Nin..tq byk2 la share that advise, pas ni hari2 sy akan beritau Gee to doa..terima kasih sekali lg.

      Delete
    2. N baru jea lepas beritau Gee supaya dia berdoa..

      Delete
  24. Amin...

    Moga segala doa dan permintaan akan dikabulkan.... Teruskan doa & kuatkan semangat.

    ReplyDelete
  25. amin..kuatkan hati yea abg abil..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya tengah kuat ler ni,,nampak, mucle2 ni hehehe thanks Mrs. Valentine.

      Delete
  26. i tolong aminkan doa u...
    (sambil lap lap air mata yg mengalir masa baca entry ni...)

    ReplyDelete
  27. abg abil..saya selalu nangis bila baca story abg..harap abg kuat yer..insyallah suatu hari nanti abg akan rasai kembali pelukan itu..amin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekiranya ada rezeki saya di dunia ni, Insyallah Gee akan peluk saya kembali..

      Delete
  28. Baca enty yg baru, comfirm Rosidah tak nangis lagi..

    ReplyDelete
  29. (Mereka berdoa dengan berkata): Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau mengirakan kami salah jika kami lupa atau kami tersalah. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah dosa kami dan berilah rahmat kepada kami. Engkaulah Penolong kami; oleh itu, tolonglah kami untuk mencapai kemenangan terhadap kaum-kaum yang kafir.(2:286)


    Sama-samalah kita bina kekuatan di dalam diri kita, apabila bermacam-macam dugaan datang didalam hidup kita, kerana Allah dekat dengan kita dikala ujian itu datang, jika kita mengingati NYA.

    * semoga kak gee diberi kekuatan & kesembuhan sepenuhnya. amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyallah. begitu la hendaknya bg kita yg di landa ujianNya..

      Delete
  30. salam abg abil . saya baru bace blog ni hari ni dari kawan . saya student nurse uitm . Subhanaallah . semoga Allah tabahkan hati abang abil n semoga kak gee akan kembali sehat . bertapa besarnya pengorbanan abg abil . hanya Allah yang akan membalas pengorbanan seorang suami dengan syurga . saya dan kawan2 sentiasa mendoakan kesejahteraan abang n kak gee . be strong . Allah is always be beside u ! :')

    ReplyDelete
  31. menitisnitis airmata saya bang abil..semoga tabah hadapi dugaan hebat Allah..anda insan terpilih..tak semua suami mampu jadi spt abg abil..semoga Kak Gee kembali sehat..amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. norshidah, semua suami tu sama jea..yg membedakan kemampuan tu samada si suami memilih untuk mengharungi atau memilih jalan mudah apabila ujianNya di turunkan..

      Delete
  32. aduh.. tersentuhnya hati ini.. tak sanggup nak abis baca.. air mata dah bergenang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yang telah saya taipkan buat isteri saya ni, jarang sekali sy ulang membaca. Airmata ni pun boleh menitis..kadang2 saya tertanya2, saya ke yang menaip warkah buat isteri ni...

      Delete
  33. Saya seperti biasa kelu tak terkata.. saya sentiasa mendoakan segalanya akan bertambah baik .... Insyallah ....

    * malu saya..kadang2 isteri mintak tolong urut kaki penat berdiri seharian pun paling lama 10 minit aje saya bertahan... Insyallah akan memperbaiki diri saya... kesetiaan dan ketabahan anda mengajar diri saya ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sham, isteri kita ni tanggungjawab kita buat dia happy n berpuas hati selalu..lain kali isteri minta urut kaki, sham urut satu badan dia,, urut, cium dahi dia,urut, cium bahu dia..nanti cepat hilang sakit kaki isteri tu. Cuba buat.

      Delete
  34. Subhanallah...tersentuh hati saya baca rentetat hidup en abil dan isteri..Ya Allah..rupanya masih ada lagi "suami"sesetia ini dalam muka bumi Allah ni..beruntung dan bahagianya isteri En Abil...semoga En Abil diberi kekuatan demi kekauatan untuk lalui semua ni...semoga kasih sayang kalian berdua berkekalan sampai syurga...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aminn... tq Suhayll. tq juga luangkan masa di blog saya ni.

      Delete
  35. Ya Allah.. permudahkan lah urusan mereka.. sembuhkan lah kesakitan mereka.. berkatilah meraka ya Allah.. amiinn..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aminn.tq abil rahmat dari abil fikri..sama nama.

      Delete
  36. Amin..Semoga Allah swt perkenankan doa kamu.

    ReplyDelete
  37. Abg Abil..teruskan usaha abg..teruskan ceria2 selalu..semoga ujian ni ada hikmah yg tersembunyi..Insya-Allah..abg akan temui kebahagiaan..kalau bukn di dunia,mgkin di akhirat..caiyok2..! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq,tq, atas sokongan n galakkan yg di berikan..

      Delete
  38. YA Allah kembalikan laa kesihatan kak gee ya Allah...Berilaa kegembiraan padan pasaangan ini ya Allah..

    sye bace dr awal entry ni..begenang2 air mate..klo kt umah mmg menitik2 dh..dek kerana kt opis..sye tahan jek sebak...

    Abg Abil...sethn dh abg jage kak gee...saye berharap sgt dan berdoa sgt..jgn sekali2 abg berputus asa...jgn sekali2 abg gantikan tmpt kak gee dikala kak gee sgt memerlukan abg...insyaAllah sye yakin ader hikmah di sebalik ni... yg penting bang jgn lupe selalu betanyer kabar,kesehatan makan mnm dan sentiase minta restu mak abg..

    insyaAllah semoge Allah permudahkan segale nyee :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. eifa nak menangis kat ofis pun ok apa,,hanya jangan terkentut kentut sudah la, marah org nanti!!...eifa, terima kasih coz ambil berat tentang kami di sini yea,,benar2 abg menghargainya...thanks.

      Delete
  39. saya doakan en abil sekeluarga dlimpahi kurnia dan mendapat keberkatan dari Nya selalu, menitis saya baca post ini, :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq meriah ceria..raya tahun ni meriah tak, ceria tak?

      Delete
  40. sy bergenang air mata lg...sabar ye abg abil...sesungguhny doa kita didengari olehNya...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bergenang!! ciann nya,,meh abg pujuk, meh..alaa bucuk2..

      Delete
  41. Assalam Abil n Gee,
    Saya panjatkan doa mohon Allah berikan yang terbaik untuk Abil n Gee. RahmatMu teramatlah banyak maka curahkan mereka dengan rahmat kasih sayangmu.

    Maaflah Abil, hanya doa dpat saya kirimkan, harta, masa dan fizikal tak dapat saya sumbangkan utk meringankan beban. Semoga Abil diberi kekuatan dan ketabahan menjaga Gee.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doa yg di kirimkan Dr Ana sangat2 bernilai buat kami di sini. terima kasih yea..

      Delete
  42. "Ya ALLAH demi zat MU yang Agung, demi puji pujian MU yang agung, sembuhkan la isteri saya, berikan lah rahmat dan kesihatan yang baik sehingga akhir hayatnya, saya terlalu merindui isteri saya Ya ALLAH, kesihani lah kami Ya ALLAH..Ya Rasullulah, saya bertawasul dengan mu, doakan la kesejahteraan kami, doakan lah isteri saya ini agar sembuh Ya Rasullulah...amin amin aminn.."

    AMINNNN..YA ALLAH PERKENANKANLAH DOA HAMBAMU INI..TAMATKANLAH UJIAN-MU YA ALLAH...

    Salam perkenalan..semoga Abg abil sentiasa tabah dn teruskan usaha..saya doakan kak Gee semoga cepat sembuh dn sihat seperti dulu..bergenang airmata saya membaca coretan² dlm blog ni..terasa seakan tak percaya ada lagi insan seperti ini...

    ReplyDelete
  43. "Ya ALLAH demi zat MU yang Agung, demi puji pujian MU yang agung, sembuhkan la isteri saya, berikan lah rahmat dan kesihatan yang baik sehingga akhir hayatnya, saya terlalu merindui isteri saya Ya ALLAH, kesihani lah kami Ya ALLAH..Ya Rasullulah, saya bertawasul dengan mu, doakan la kesejahteraan kami, doakan lah isteri saya ini agar sembuh Ya Rasullulah...amin amin aminn.."

    AMINNNN..YA ALLAH PERKENANKANLAH DOA HAMBAMU INI..TAMATKANLAH UJIAN-MU YA ALLAH...

    Salam perkenalan..semoga Abg abil sentiasa tabah dn teruskan usaha..saya doakan kak Gee semoga cepat sembuh dn sihat seperti dulu..bergenang airmata saya membaca coretan² dlm blog ni..terasa seakan tak percaya ada lagi insan seperti ini...

    ReplyDelete
  44. Salam,

    sy dah baca dr awal sampailah ke entri yg ni.. nak tanya time abg abil g keluar kak gee tgal sorang2 ke? kwn2 opis suh sy tanya..sbb diaorg n sy rasa risau..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yupp..tinggal pun paling lama satu jam, biasanya pukul 3-4 pm masa tu biasa dia tido n kena pasang cd mengaji..Gee akan tahu saya tak de bila dgr cd tu dan dia akan tido...dont worry u guys..InsyAllah.

      Delete
    2. siannya...kitaorg ni risau jer..kalaulah saya ni org yg berduit,nak jer carikan maid yg boleh jaga kak gee..tapi, tulah suit yg ada pun sekadar mencukupi..(hmmm angan2 jer sy ni).. apa pun sy doakan yg baik2 jer utk abg n kak gee..jaga kesihatan an abil gak tau..lau en abil tak sihat lagi susah rasanya..

      Delete
    3. Maid!! Mungkin maid tu tak mampu menjaga dengan kasih sayang yg ikhlas, sepermana kita menjaga pasangan kita sendiri..InsyAllah..saya kan Man Of Power!! hehehehehe

      Delete
  45. Amin Ya Rabbal 'Alamin. Perkenankanlah doa hambaMU Ya Allah.

    assalamualaikum abg abil..saya selalu ikuti perkembangan abg abil dgn kak gee..berat mata memandang,berat lagi bahu memikul..semoga abg abil tabah & semoga kak gee sembuh..

    ReplyDelete
  46. moga k.gee cpt sembuh ya...sabar en abil...

    ReplyDelete
  47. Ya Allah.. Sihatkan lah isteri dia Ya Allah.. sesungguhnya dia adalah org2 yang bersabar..

    ReplyDelete

Followers