Thursday, 30 January 2014

Kucing.



Assalamualaikum U guys..
Assalammualika My dearest late wife...ello Dearr...

I lupa nak citer pasal kucing sekor ni. Gini cito eh,,Kucing ni asal usulnya I tak tau, datang dari mana pun I tak tau. Sebelum ni pun tak pernah tengok. Kucing ni muncul dari hidup I  selepas baru baru arwah Gee meninggal dulu. Datang kat I terus jadi manja. Kadang2 bila I bercakap ngan dia, faham pulak kucing ni!! pelik, tapi benar.

I langsung tak boleh nak marah dia, pandai merajuk la pulak, cm org jadinya. Dan bila dia berjalan ngan I, dia suka berjalan di antara kedua kaki I, celah kangkang la kata org tua..(oooo,,I muda n bergetah lagiiii..).U guys tau apa nama dia ni?? I panggil namanya.....KUCING..hahahahaha. ehhh, dia sukaaa..

Dan bila ada kucing lain yg nak datang kat I, dia marah!! Amboi!! jeles gak kucing I ni. Maklum laaa kucing betina...hahahahahahahaha


Tu lepas kena tegur sikit, buat buat tido konon!! Bila dia lapar dia bising la meow meow, I lambat bagi makan, I kata ngan dia "Jap lagi la makan,  aku nak mandi dulu." Kucing ni terus merajuk!! hahahahahaha


Tengok tu, kalau I yg bagi makan, kucing lain jgn sentuh makanan dia, marah dia nanti..bila dia dah kenyang baru la yg lain boleh sambung makan..Yg dok tengok dia makan tu, jantan simpan dia!! hahaha hehehe hohoho...emmm kucing,,kucing..Kuat merajuk kucing ni cm arwah Gee gak...

36 comments:

  1. assalamualaikum prof..
    comelnya Kucing.. :-) mesti terhibur hati tengok gelagat kucing ni kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kadang lambat bagi makan, dia marah gigit kaki!..

      Delete
  2. Hahahaha...kelakornya...manja sungguh dia dgn abg abil

    ReplyDelete
  3. Hahahaha...kelakornya...manja sungguh dia dgn abg abil

    ReplyDelete
  4. suka tgk kucing yg keletah...

    ReplyDelete
  5. kucing kan haiwan peliharaan Nabi Muhammad SAW...mungkin Allah ambil sesuatu dan berikan sesuatu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kucing juga kesayangan ahli suffah, Abu Hurairah ra.

      Delete
  6. Hahaha memang si kucing suka gigit kaki kalau xdiberi makan. Hari tu pun macam tu, dekat hostel kitaorg ader kucing ni selalu gua bagi makan. Sekali hari tu takde makanan bila gua jalan kucing tu pi gigit kaki gua. Geram. ahaha XD

    ReplyDelete
  7. Kucing tu nak manja2 dengan abg DIM ler tu..hehe..
    nama apa kucing tu bang?? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Namanya..Kucing..memang itu nama saya panggil dia.

      Delete
  8. kucing tu dah jadikan abg abil kekasih gelap dia la tu... Kucing ni macam kawan, macam adik beradik.. saya membesar dengan kucing2.. bila duduk sorang2 tp ada kucing tu rasa tak berapa takut sangat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kekasih gelap!! syhhhhh jangan ckp kuat2, nanti org tau..syyhhhhhh..

      Delete
  9. Salam sayang En.Abil ku sayang....hehehehe...sy ni pun sangat suka kucing.Baru2 ni Mr.Thamby sy dh mati ,mungkin termakan racun tikus....sy rindu kat Mr.Thamby sy tu.Sampai mimpi baw adia jln2 naik basikal!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam sayang kembali Madam Azra sayanggg....kucing mati naik basikal!!!?

      Delete
  10. sekurang2nya boleh mengubat kesepian..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia asyik meow meow jea kerja dia...sepi dah jadi riuh!

      Delete
  11. kucing tu macam ada anak je kan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebelum ni ada, tah kemana g anak2 dia ni..

      Delete
  12. Abang abil ada peneman setia..jadi untuk mencari calon..mesti tanya kuci g dulu..kalau Kucing bunyi garang tu maknanya dia tak setuju..hehehe..**just joking..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul, biar kucing interview calon tu dulu! hahahahahaha

      Delete
  13. hye 'kucing',..Salam kenal..hihihi..
    semoga kucing ne dapat menubat kesepian dim yae...best wooooo bela kucing.asyik gelak je tengok perangai mereka...

    ReplyDelete
  14. dlu ML pun bela kucing. siap tido dalam bilik , sekatil dgn ML. tapi dia selalu tido kat hujung kaki ML. agaknya mmg kucing suka kaki manusia kot.. :)) ML paling suka kalau masa dorg tido. Suka dengar nafas dia masa dia tido. Ada masa kalau kucing ML merajuk, kalah orang tau Abil. Siap mintak dipujuk tau. Yang tak best nye, bila ML merajuk.. Dia buat deq je..buat bodoh. Pejam mata buat2 tido sebijik macam kucing Abil tu. Bukan nak pujuk kita pun !!! he he he..namapun Kucing, kan hahaha Sebijik macam kucing Abil la ni... se spesis gamaknya... ha ha ha

    ReplyDelete
  15. Masa saya budak2 saya selalu bela kucing..saya setia dengan kucing saya..kalau sekor..seko tu lah yg saya manja dan jaga..kalau dia mati..atau kena kidnap sya merana..melalak lalak....sampailah jumpan kucing baru yg tambat hati saya...ada seekor kucing...hitam saya panggil dia Aling...si kucing jantan..cuma aling ni asal dia kucing liar..dia mencurik ikan la pulak...pada satu hari aling mencuri ikan di warung mak saya..punya la bengang mak saya dengan si Aling..dia nak belasah aling..saya ambil aling..peluk dia dan lari..geram mak saya...padahnya dlm masa saya lari tersembam saya kat atas jalan..kurang asam punya aling dia lari linang pukang tingalkan saya...saya pulak menangis mengadap mak saya...heheheh aling..aling...i miss u..dah mati dah aling tu kena langar kereta...masa tu darjah 4

    ReplyDelete
  16. kucing ada jantan simpan...ahahahah...lawak la...sy pun suke kucing tp alergy dgn yg jenis bulu gugur...msti nk selsema aje nnt..huhuuhuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klau gitu jgn dekat ngan kucing takut kena masalah penafasan nanti.

      Delete
  17. Comel juga kucingnya.. dia tau en abil dh single tu yg dtg teman :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari bujang dulu gini Ummi, jgn kata kucing, anjing pun datang sini. Dia org ingat rumah ni rumah kebajikkan..!

      Delete
  18. berkongsi rezeki.. :) mana tahu ada rezeki tak tersangka ke.. sambil2 ngaco abg abil, jd penghibur..

    ReplyDelete

Followers