Monday 17 December 2012

Proud Of u Dear...

Assalamualaikum my wife..
Assalamualaikum u guys..


Dengan membaca ayat2 suci Al Quran then serangkap nyanyian berbunyi.."Namun membiarkan ingatanku luput dari mengenangmu, Itu sama sekali tak kan ku lakukan.." membuatkan u terus tido malam semalam dengan lenanya...Begitu la antara kaedah2 memujuk u sebelum u tido...

Semenjak kebelakangan ni pula, u banyak 'termenung' memandang ceiling sahaja, u hanya akan tersenyum bila i mencium pipi u. Setiap malam bila I terjaga dari tido, pastinya I akan menjenguk u secara dekat. Memerhatikan u sejenak. Kadang kala menitis juga airmata suami u ini melihatkan keadaan diri u yang hanya terlantar dan tidak tahu apa yang terjadi di sekeliling u. Tiap kali I menatap wajah u, tiap kali itu la hati I akan berbisik.."Ini la isteri saya"....Wanita yang berjaya menambat hati Abil Fikri ini, Wanita yang menjadi penghibur hati suaminya setiap masa, Wanita yang menjadi teman berbicara...Dan isteri ini la menjadi sahabat baik saya...Dear, secara jujurnya, rasa kasih I ni makin bertambah dari masa ke semasa pada u sehingga la saat ini. Jangan u risaukan tentang I, jangan u ragukan tentang kasih sayang suami u ini. Dan jangan u katakan bahawa u hanya mendatangkan kesusahan pada I menjaga u selama ini..U tahu kenapa I katakan Jangan berasa semua itu..? Kerana I ini adalah SUAMI u Dear...Biar lah I merasa bangga bila I menyebutkan perkataan SUAMI pada u..Juga sehingga hari ini I masih ingin tahu apakah maksud atau ertinya sebenar  seorang yang bergelar Suami. I ingin berlajar lagi menjadi seoarang Suami...

I yakin u ni ada sesuatu keistimewaan pada padangan Allah. Sehinggakan Allah juga memberikan semangat pada I setiap hari untuk menjaga u. Moga keistimewaan itu akan menempatkan u di suatu sudut yang amat baik di sisi Allah satu hari nanti. Semoga dengan keistimewaan itu jua Allah akan memberikan keputusan yg terbaik buat u..InsyAllah. Harapan I agar Allah sentiasa memberikan perhatianNya pada doa2 dan rayuan I selama ini untuk kebaikkan u and I..Dan I berharap agar Allah juga akan memberikan kelulusan pada ujianNya untuk kita berdua Dear..Tawasul saya juga pada Nabi Muhammad s.a.w.

Dear, kadang2 I rasa malas nak update Warkah ini terutamanya bila graf kesihatan u tiada tanda2 perkembangan. I rasa malas nak memceritakan keadaan u sebegitu tiap masa..Malas..malas...Di sebabkan I telah mulakan warkah ini so ada masanya perasaan malas tu I ketepikan. U harus tahu juga keadaan u dari masa ke semasa sekiranya u berpeluang membaca warkah ini. Dan sekiranya Allah lebih menyanyangi u, warkah ini akan terhenti jua di satu masa yang telah di tentukan...Sehingga setakat itu sahaja, InsyAllah..

Namun dalam keadaan sebegini, I rasa puas hati gak kerana secara tidak langsung u ni Dear, di kenali oleh ramai org. Siapa yang tidak kenal Fauziah bt. Muhamad !.Ramai yang sentiasa mendoakan kebaikkan buat u sehingga hari ini, ramai yang datang menziarahi u..(.Macam artis la pulak bini aku ni !!..) Macam aje laa...Bukan tujuan I membuatkan u di kenali, bukan tujuan pun untuk meraih simpati orang di luar sana..Hanya I ingin meninggalkan WARKAH BUAT ISTERI kesayangan saya ini sahaja...Hanya I nak memberitahu u yang I telah menjalankan tugas seorang suami sewaktu u sakit sebegini. Nak memberitahu u, suami u ini selalu di sisi u..Nak memberitahu u, suami ini mengotakan lafaz pernikahan kita pada 13.03.2009 dahulu....Bertuah saya dapat memperisterikan u syg,..I am proud of u Dear..!!..

Dah malas nak menaip lama2 dah ni..Sekali lagi dan lagi dan lagi..I kena ke Senawang untuk mendapatkan air Zam Zam untuk u. Lepas tu nak kemaskan u, pas tu nak basuh apa yang ada dalam washing mesin tu, pas tu, pas tu, pas tu...macam2 nak buat...Dah, dah, dah...kesat airmata tu...asalkan baca jea, nangis, asalkan baca jea bertakung airmata....aduhhhhh, tolong laaa, hingus tuuu lap!! aduhhh...Tu yang malas nak update warkah ni....Ok la Dear, see u bila I rasa rajin nak taip lagi yea...N guyss,, tolongg laa sambung kerja tu balik..Tahu dek boss u all,,! jangan nak salahkan I yea...ok, ok, bye bye....






91 comments:

  1. bertuah kak gee dapat suami cam abg abil tau...

    dapat tak email saya td?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awin email kat mana? anything email kat.. king_abil@yahoo.com

      Delete
    2. oo...awin email kat 1 lg....jap erk..awin send balik...

      Delete
    3. Abil Fikri..No 36 taman sri putih, jalan to ungku 70100 Seremban. NS..

      Delete
    4. jalan to ungku? betul ke address abg ni? x de typing error?

      Delete
  2. Sdeynye...speechless...xtaw nk ckp apa...hanya mendoakn yg terbaik utk abg abil n kak gee=`)

    ReplyDelete
  3. Abil nangis erk..pssssss...

    akakpn hmpr2 menitiskn airmata takkala membaca catatan ari ni, mudah2an doa kita dimakbulkanNya, amin..

    ReplyDelete
  4. Saya pon baru berjumpa suami yang mengalami nasib cam Abg abil ni semlm (sedara belah hubby). Saya pon mmg rapat ngan Kak long tu . Beliau ada darah tinggi dan kene operate di kepala 2 bulan lepas .Tapi azam dan semangat beliau sgt kuat.Skrg dah bole bercakap sket2 cume kondisi tgn dan kaki je masih x mengizinkan. Pon begitu saya sgt tabik suami de yang macam abg Abil jugak..jaga isteri dengan sepenuh hati.In shaa Allah, kita jgn putus asa dan berdoa sentiasa. Saya rasa pon ramai yang mendoakan yang sama untuk Kak Gee.Saya pon sentiasa doakan semoga suami sy ni mcm abg Abil hehehe manalah tau kan?Kesihatan ni Allah boleh duga bila2 masa de nak duga :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rajin2 bersenam dan jaga sikit makan minum tu..Doa jauhkan dari penyakit berat2 ni tau...

      Delete
    2. ye ye saya akan bersenam join aerobic class lepas abis fisio nanti hehehe

      Delete
    3. Jangan tak aerobic...abg spot check nanti..!!

      Delete
  5. Bissmillah and assalammualaikum abg abil cinta hati kak gee *_* Allah tidak akan jadikan sesuatu itu sia-siakan..mesti ada manfaatnya kalau tidak kita nikmati manfaatnya di dunia pasti nikmatnya dapat kita kecapi di akhirat kelak..wassalam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalamm..Moga ganjaran yg lebih baik Allah sediakan buat kami dan buat kita semua..aminn.

      Delete
  6. Terharu... semoga yang terbaik bro Abil dan Gee.
    Actually kan... i read this blog at makan time... hehehe

    ReplyDelete
  7. jangan mengalah dengan keadaan..u did a great job all these while..

    ReplyDelete
  8. semoga kak gee trus sihat ya..semoga k.gee cepat sembuh...

    ReplyDelete
  9. Assalammualaikum saudara abil..Lama dah tak bersembang..saya doakan saudara sentiasa tabahkan hati ya..Allah Maha Mengetahui :)

    ReplyDelete
  10. Salam,

    Abil & Gee, anda berdua merupakan insan terpilih. Anda berdua pastinya istimewa di mata Allah SWT...

    ReplyDelete
  11. Entah kenapa kali nie baca tak sedih...hehehehehehe. Entry kali nie, kita nampak En Abil yang berdiri teguh menyokong cintanya. Kami jadi pom pom girl dari tepi padang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aduhhhh ada pom pom girl la pulak...pom pom girl pakai skirt pendek tak !? Semangat sikit nak tengok!! hehehehehe

      Delete
  12. Abil dan Gee insan terpilih yg cintanya bersinar di langit cinta Illahi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari tadi puas tengok kat langit...tak nampak pulak sinarnya..Mana??

      Delete
  13. Macam tau2 jer air hingus nak leleh...sib baik sempat lap....doa kami sentiasa untuk kalian berdua...

    ReplyDelete
    Replies
    1. emm..paham benar dah kalau u guys nangis2 tu..kalau tak lap pun hingus tu, u guys telan jea kan !!eeee yek yek..

      Delete
  14. ...Salam brother Abil...insyaALLAH...mudah2an keampunan n redha ALLAH memayungi kehidupan brother n sister Gee...

    ReplyDelete
  15. eh wedding anniversary u selang sehari je dgn birthday i :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau cm tu, u jangan lupa bagi kita org hadiah nanti !!

      Delete
  16. ...Nak memberitahu u, suami ini mengotakan lafaz pernikahan kita pada 13.03.2009 dahulu...

    terus rasa nak teteskan air mata baca ayat ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak teteskan ke atau dah meneteskan airmata tu...which n which??

      Delete
  17. I'm very proud of u too Lalink!!! ~_____~

    ReplyDelete
  18. Sedihnya saya bila baca.... bangganya ada org yg mcm abg abil nie..bukan senang nak jumpa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Susah nak jumpa..! berlambak lagi yg bagus2 kat luar sana..

      Delete
  19. As salam..

    Kak Gee..sembuh cepat ye..sian abg abil dah nanges..eh mana boleh..abg abil kan kuat..Insyaallah..kuat.amin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa yg nangis..tu silap taip tadi,,tak nangis laa...hehehe

      Delete
  20. pengorbanan ini buat anda bahagia?benarkah...ikhlaskan semua yg terjadi..entry Abil buat saya senyum..kekadang gelak..kekadang sebak..percayalah...kita berkongsi rasa..masih ada yang sayang padamu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba Syima nilaikan sendiri soalan syima tu..apa agaknya jawapannya?..

      Ada yg sayang/!! eeee maluuunyaaa...

      Delete
  21. Replies
    1. Wahhhhhhhhhhh tu nanges ke atau sekadar wahhhhhhhhhhh jea...

      Delete
  22. terharunya....huhuh,,,slalu teringat kata2 abg abil...huuh...bg la nasihat n petua lg...hehehe...bos sy da kuar 2 yg leh layan blog abg abil ni...jd xperlu risau...kje awal2 da setelkn...ehehhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. oooooooooooo boss dah keluar so boleh berblog blog yeaa oooooooooooo...nanti,,nanti,,ckp ngan boss!!

      Delete
  23. setiap yg tersurat pasti ada yg tersirat di sebalik semua kejadian..Hanya Allah SWT yg mengetahuinya..Nasihat utk diri sendiri juga..

    Kesenangan ,kemewahan juga adalah ujian yg paling menakutkan sebenarnya..Walauapapun akk sentiasa doakan yg terbaik buat Gee dan Abil..

    Akk kalau tgh rungsing dgn anak2 istimewa akk ni pasti jengah blog ni..Hilang sikit stress..tolong doakan utk keluarga akk juga ye!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama2 kita berdoa yg terbaik untuk kita ni yea kak..

      Delete
  24. M sentiasa doakan yg terbaik untuk bro Abil dan Kak Gee....M pun turut sayu bila baca yg bro bertakung ayaq mata...

    ReplyDelete
  25. Semoga abg terus tabah dn Allah permudahkn sgla urusan abg dn kak gie... Diam x bererti lupa... Tc ya... Miss both of u!

    ReplyDelete
  26. berat mata memandang....setulus doa utk abil dan gee...moga abil terus tabah...amiin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berat juga rasanya bahu ni yg memikul...sampai sakit2 pinggang!..

      Delete
  27. Doa makcik agar dipermudahkan segalanya buat gee n diringankan penderitaan abil yg begitu gigih menjaga.......aaminn :(

    ReplyDelete
  28. saya doakan moga kak gee cepat sembuh dan en abil sentiasa sihat walafiat..dapat tengok kak gee sembuh nanti..tabahkan hati..kawan2 kat sini sentiasa doakan yang terbaik.. :)

    ReplyDelete
  29. sayang Gee gan Abil so much....dua insan istimewa dan yang terpilih...

    ~ kak CB ~

    ReplyDelete
  30. Salam… saya just nak bagitahu yang saya dah tukar link.. ni link blog saya... terima kasih.. kalau boleh unfollow blog saya yang lama, then follow semula ye... terima kasih sekali lagi.. dan minta maaf banyak banyak sebab menyusahkan erk..

    link lama : azmengs.blogspot.com
    Link baru : www.papablogger.com

    ReplyDelete
  31. taaauu jer kita baca during opis hour.. tk per, dah 4.50 ptg.. ngulor kejap

    kadang2 its not wrong utk kita luah kan apa yg kita rasa ... apa yg terbuku.. kita masih bernama insan yang punya perasaang.. btw, semoga Allah pelihara hati dan jiwa Abil utk terus setia dan ikhlas menyayangi Gee sepenuh hati... Amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ai, dia pun sama, berblog waktu kerja !! boss, boss !!

      Delete
  32. cet... macam tau tau je orang baca bertakung air mata... hehehe siyes.. mmg sedih dan terharu baca kisah bro ni

    ReplyDelete
  33. Salam abil & gee,
    Nabi Daud diuji selama 7 thn dengan penyakitnya, namun beliau sabar & akhirnya sembuh.Diharap Abil & Gee juga diberi kesabaran yang sedemikian.Kental, jitu hati u abil.
    Moga Gee akan sembuh spt sediakala.In sya Allah!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalamm..Cita pasal Nabi Allah Daud, Saya pernah menziarahi makam Nabi Allah daud dulu, dan penjaga makam tu ada beri saya potongan kain yg di buat sebagai penutup makan Nabi Allah Daud tu...

      Delete
  34. Assalamualaikum,
    saya tahu cik Abil sudah berusaha bermacam-macam cara untuk situasi ini. Tapi cuba cik Abil buat cara ini pula. cik Abil ambil air satu gelas dan bacakan 70 kali Surah Fatihah dengan penuh khusyuk dan penuh harapan kepada Allah s.w.t. bagi minum dan sapukan pada seluruh badan isteri cik Abil dan berdoa memohon kesejahteraan dari Allah. Cuba ya.

    ReplyDelete
  35. Okje pun berbangga mendpt rakan blogger mcm prof ustz....yg sgt bertanggungjawab dan penyanyang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pun rasa bertuah berkawan ngan OKje dan bloger2 yang lain..

      Delete
  36. perenggan kat bawah sekali yg x menahan tu abg abil...hehehe...pandai jer teka modd org kan.. jaa memang kat ofis pun nih... haha. curik tulang kejap!

    ReplyDelete
  37. daripada citer sedey aje..apa kata 1 kali ni Prof Abil citer benda paling romantik u dh buat kt Gee ke..bday celebration ter-best ke.. ;) heeeeeeeee nnt dh tulis tuh, i nk copy paste kasi bakal suami baca baru dia blaja cara2 nk romantikkan diri nih :D - Farah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau baca semua n3, jumpa la citer cmana saya layan Gee, romantik2...

      Delete
  38. bertakung juga air mata ini..mcm mn nk dapar suami mcm prof eik...:-)..setia sehingga ke akhir hayat..

    ReplyDelete
  39. memang bertakung airmata ni. bertuah Pn.Fauziah dapat suami sebaik en.Abil...

    ReplyDelete

Followers