Monday, 26 November 2012

SIHIR..!!

Salam Dear..
Salam pada semua tetamu blog kami ini...

Aa, aa, aa, u Dear kembali lagi..! Sekarang ni pulak, u susah nak tido. U akan berjaga 2 hari n tido sehari. Asalkan bangun dari tido u akan aa, aa, aa semula macam sebelum ni...Berbagai usaha I mencari sebab musababnya...I tak jumpa jawapan, tanya pada pegawai perubatan, katanya agak susah nak menjangka tingkah laku dan perubahan pada pesakit2 cm u ni Dear...N pada rawatan syifa (Quran dan Doa2) belum dapat meredakan aa,aa,aa u tu....So I sabar jea n teruskan penjagaan u seperti biasa. Buat masa sekarang itu saja yg dapat I lakukan...Hope the best for u n me Dear.....

Sesekali tu ada juga I perhatikan u ni, mana la tau kalau2 ada gangguan gangguan sihir atau jin2 yang jahat2 ni...tak de pulak, semua ok..Agaknya u suka buat aa,aa,aa tu....Dear, Dear,,kadang2 tu geram gak I tgk u buat cm tu, rasa nak babab jea!! kadang2 tu I senyum jea...Ada masa I pujuk2 u pun tak jalan gak, masih  u aa,aa,aa...Tak de yg tau apa yg u nak sebenarnya sekarang ni..I berdoa jea pada Allah, dan pada Allah saja la sekarang ni I mengadu hal....Tawakal jea la, dalam masa yg masa I tetap menjaga u seperti biasa....Pada semua tetamu blog ni, saya mohon doa kalian, Tolong doakan moga Allah memberikan keputusan yg TERBAIK buat isteri saya dan untuk saya juga yea....Tqq.....Jadi tu la keadaan Gee yang terkini....aa,aa,aa, kembali n graf kesihatannya tiada peningkatan lagi buat masa sekarang...

Kang nak bersedih hati dok cita keadaan Gee ni, ramai pulak yg nangis pulak so mari kita mengulangkaji sedikit prihal Sihir ni, ok..? Pada suatu hari, apabila saya menjemput Gee dari kerja, beliau ada bertanyakan saya berkenaan sihir menyihir ni...(cm karangan sekolah!)...Katanya, suami kawan dia ni dah berubah laku sejak kebelakangan ni. Suami tu jadi murung, malas, bila waktu nak solat jea dia menyorok bawah katil..! So I tanya Gee." u nak bercerita ngan I ke atau minta pandangan?"..Gee kata. "Dua dua.".."Dear u ingat I ni bomoh ke..!" Bila I kata begitu, mula la Gee dok tersenggeh n Gee suka usap2 janggut I..Satu perangai Gee ni, kalau dia mula usap2 janggut I, tu tandanya samada Gee nak kan sesuatu atau nak minta tolong dari I la tu..Gee tau mana letaknya lemah hati suami dia..bila Gee usap janggut I, I mengalah la....Hanya Gee SAJA yg boleh buat cm tu, Itu satu kelebihan isteri I..

So, perkara tadi..I kata ngan Gee, "suruh la isteri dia panggil org yg pakar dalam bidang perubatan sihir ni..Saya bukan orgnya".... Sebabkan u dah usap janggut I ni, I bagi amalan untuk sihir ni. Bukan setakat untuk isteri org tadi, untuk u juga..Dear, selain dari solat yg kita jaga, Al Quran tu jangan kita tinggalkan, Asma Ul Husna jadikan makanan rohani kita dan amalankan selawat ke atas Nabi s.a.w. kita sebanyak 100 kali sehari. Boleh?....Sekiranya kita rajin amalkan perkara2 yg sangat mudah ini, InsyAllah org nak sihir kita payah, jin nak ganggu kita dia fikir 16 kali dulu...Kalau u tanya kenapa I selalu tekankan pada amalan Asma Ul Husna, jawapnya..Allah sangat2 suka, dan ianya ANTARA zikir2 yg Allah Cinta...Lagipun, kan mudah kita nak hafal n amalkan, manfaatnya, fadilatnya merangkumi semua hal..Contohnya, nak mendapatkan kasih sayang sejati, baca  'AL Wadud', tak nak dapat kecelakaan cm lemas, mati kemalangan, elak kebakaran atau kecelakaan yg sewaktu dengannya, baca la 'Al Wakil'..Ada hajat yg besar, kehendak yg baik baca la, 'Al Latif '....lagi satu, cuti2 hujung tahun ni, kita kan rajin keluar rumah, kadang2 berhari lamanya, rumah yg kosong dan gelap, jin suka tumpang, kalau dia berminat, Jin tu dok lama la kat rumah kita atau ada org nak sihir, dia akan tanam 'barang' kat rumah kita...cmana?...Jadi sebelum kita keluar rumah, kita baca la 'Al Wali ' sekurangnya 10 kali dan hebuskan kedalam rumah...InsyAllah, jgn kata kan jin, sihir, pencuri pun tak masuk dah...InsyAllah. Kalau terkena jugak, redha jea la...hahahahahaha...SEBAB tu la I selalu kata, amalkan nama2 Allah ni...Mudahkan..tapi berapa org yg amalkan, berapa org yg hafal, berapa org yg faham huraian maksud Asma Ul Husna tu...zikir yg mudah tak nak amalkan,,doa2 yg panjang lagi la tak nampak nak baca...!! Isi dada tu, baru la rasa gah rohani, bila rohani kita gah, gangguan dan sihir ni payah nak berkesan...Faham?

Baik la, kalau dah terkena sihir, selain dari kita berubat ngan tokoh2 yg pakar dalam perubatan ni, cmana kita sendiri nak berubat atau kata org hapuskan sihir ni..? Macam ni,, Sekiranya kita terjumpa "barang" sihir, samada di tanam kat rumah, (kebiasaannya la)..atau di letakkan berdekatannya kita, contohnya di meja tempat kita kerja (dengki pasal kerja)..atau jumpa kat mana2 yg kita tahu ni la barang dia..aaaa..Ada dua cara...1.Kita ambil "barang"tadi dan letakkan dalam bekas yg boleh di tutup rapat,(berkunci lg bagus, jgn kasi terlepas keluar) eloknya campurkan sedikit garam kasar yg telah di bacakan 3 Qul. Then kita buangkan di sungai yg mengalir n baca la 3 Qul sekali lagi..maksudnya kita buang la sihir tu...Cara ke2.. Ini ramai yang suka ni,..Jumpa jea barang tu, terus masukkan dalam tin yg boleh ditutup. Tutup rapat2.!! Mohon pada Allah, lindungi kita dan jangan la sihir ni berulang lagi...baca la 3 Qul..then kita bakar tin tadi buat sementara, kita panaskan dia .Hahahha hehehee hohohoho  Org yang jahat tadi, yg dok suka sangat aniaya org lain, dok suka sgt sihir org lain,,akan terasa berbahang badan dia bila tin berisi "barangan" si jahat ni terbakar..!! aaa rasakan, sedapkan!..tak yah g sauna,!...Kaedah ke 2 ni bagi mereka2 yg benar sakit hati saja..Tetapi sebaik baik iman seseorang itu, jangan la kita bakar tin tu, kita buang jea la kat sungai, kita maafkan jea.....kalau nak panaskan sekejap tin tu dengan niat supaya si jahat tadi berhenti buat syirik pada Allah dan aniaya org lain, apa salahnya kan...hehehehehehe....Setelah tu, lepas solat kita zikirkan ayat 137 surah Al baqarah, Kalam yg berbunyi Fasayaqfi kahamullah (pertengahan ayat 137, buka dari awal ayat) sehingga habis ayat 137 tadi...Boleh faham tak?..Cuba kita baca tafsir ayat tersebut, tgk apa maknanya....(.Apa lagi tunggu!! bukak la tafsir Quran tu!!)...Hanya jangan kita baca terlalu banyak kali pulak, coz zikir ni agak panas sedikit, baca 70 kali cukup la..nanti kita boleh rasa anak2 peluh keluar dari badan kita..cuba try..!...PERINGATAN..serahkan urusan sihir tadi pada Allah, jangan sesekali kita bayangkan muka org jahat tu sambil bakar tin atau sambil zikir ayat tadi...Kalau mati org tu sebab kita bayangkan mukanya, kita tanggung dosa..! Serahkan saja pada Allah niatnya...

Kalau kita tak jumpa "barangan" tu cmana nak buat Abil oi..?..Klau tak jumpa, cukup kita zikirkan ayat tadi selepas solat hajat...tapi jaga niat tu..jangan kita membalas dendam..cukup kita serahkan urusan tu pada Allah. InsyAllah. Org yg sama takkan buat lagi sihir menyihir ni...Jadi tu la ANTARA amalan2 yg ada, yg ringkas, boleh di amalkan oleh semua...Selain dari amalan2 tu, kita ni pulak secara fizikalnya kena la jaga badan tu, biar tegap sikit, biar kuat sikit zahirnya,,pun sihir n jin ni payah ganggu. Cm kita la, kalau kita tgk org tu fizikalnya nampak gagah sikit, berani tak nak ajak bertumbuk?..pas tu dada ni kita sentiasa pada Allah dan ada amalannya terisi di dalam,.. emm lagi la payah nak di sihirkan..InsyAllah...OOOO lupaaa..sekiranya diri kita rasa di sihir, perubatan awalnya adalah...Buat tak tau jea, jgn ambil serius..Betul..! tu perubatan awalnya..Faham...!

So and so, tu jea la share, ulangkaji kita hari ni, tak mau panjang2..boring org nak baca, I pun boring nak taip lama2....pengerasnya untuk share ni, tolong hantarkan DURIAN kat I, musang king ke, D24 ke, 101 ke....hahahahahahaha kempunan durian I ni...durian kampung tak berapa minat..hehehehehe...Oii dah la penat menaip ni, siapa yg tak faham call I jea la yea,,,ok Dear, ok Guys I nak kemas rumah ni, esok ada tetamu dari pusat zakat nak datang ziarah... Org cm I n Gee ni penerima zakat!!U guys dah bayar zakat lum!? hehehehe....Dear, guysss, rajin rajin la beramal yea....bye bye...

53 comments:

  1. janggut carik makan tu!! hehehhe
    coming sunday ok!! doyannnn!!! In Shaa Allah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, si muncung a e i o u ni..Sunday ni yea,, okkkk...

      Delete
  2. memacam yg tok janggut tau ye? ala lalink, bukan takat buah doyan, dengan pokok2nya skali ai bagi nnt sebagai pengeras. rasa2 lalink la kan, dlm badan ai ni ada jin tak? muahahahahaha....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tok janggut ni kan pandai tgk air dalam mangkuk!! hahahahah..

      Jin takut nak lekat dalam badan lalink tu sebab dia tau lalink kan lalink I..hehehe tak berani la dia nak kacau2...!

      Delete
  3. Suka tengok suami yang tabah menjaga isterinya yang sakit :-)
    Tapi tak semua suami setabah ini kan ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup...most of dem is easy to replace a new one..;-P...tq fer abil..i choese "aL -WakiL..mmmg ada hajt yg sgt besar..;-)

      Delete
    2. Memang tak semua bak kata Lina, tetapi masih ramai suami yg hebat2 di luar sana....

      Little Erynn, amalkan kesemua 99 nama tu dulu then baru pilih mana nak di amalkan lebih yea...

      Delete
  4. Assalamualaikum Abil dan Gee...

    amboiii... Tok Moh minta pengeras durian mahai pulak dah... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalamm kakcikkkk....hehehehehe kempunan nak rasa durian la kakcik..

      Delete
  5. baik Abil mnta jer pengeras "Crepe Durian", kan ia sdg femes krg ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puas gak cari kat seremban ni tak jumpa lak crepe durian tu..sedap ke?

      Delete
  6. hehehe..tok janggut mintak pengeras...boleh2...nnt saya post :P
    Mudah2an doa Prof Abil tu Allah perkenankan..Semoga segala usaha selama ini berhasil..In shaa Allah.. Amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Durian boleh pos ke..? hahahaha prof. sukaaaaa....

      Delete
  7. mungkin aaaa aaa aaa tu ekspresi gie ie nak ckp something to u or as if dia communicate dgn u gitu...i sentiasa mendoakan yg terbaik utk gee & u..amiin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha...I dah dapat jawapan aa,aa,aa, Gee tu...nanti akan cerita kat up date akan datang,,tungguuuuu....

      Delete
  8. Assalam abil, thanks for sharing the ilmu...insyaAllah akan diamalkan...mudah2an abil dan gee sentiasa didalam lindungannya dan semoga Allah permudahkan segala urusan kalian berdua...akak sedih tiap kali baca entry abil..ada nada2 sayu..sedih..mcm2 perasaan..walaupun akak kata akak faham of course tak sama rasa seperti yang abil rasa...mudah2an Allah juga permudahkan urusan abil ya...amin amin ya rabbal alamin...teruskan tanggungjawab abil menjaga gee dengan baik...ur her hero...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Abil & gee,
      Mebaca kisah u membuatkan i menangis. Allah pilih u sebab Allah sayangkan u. Akak doakan agar Allah permudahkan segala urusan. Kesabaran & ketabahan menjaga isteri yang sakit tentu ada hikmahnya.
      Salam ukhwah dr akak...

      Delete
    2. Wsalam kak, jgn ler selalu nangis baca kisah kami ni..nanti cepat tua !! hehehe

      Delete
  9. Thanks abg Abil.. byk info ni & sgt berguna. Maklumlah dunia sekarang ni macam2
    Sy doakan yg terbaik utk abg abil & kak Gie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita doa sama2 moga semuanya sentiasa di bawah lindungan Allah..

      Delete
  10. mula-mula saya folow blog ini dan saya baca..mmg betul sy menangis..teresak-esak sya..namun setelah saya baca lgi..saya kagum dengan ketabahan saudara..Alhamdulillah dan insya Allah saya akan terus doakan yg tebaik utk saudara.

    ReplyDelete
  11. Thanks abg abil utk info yg sgt2 berguna. Insyaa Allah akan saya amalkn. Semoga sentiasa tabah menghadapi ujian Allah ini

    ReplyDelete
  12. Bissmillah..assalammualaikum,,alhamdulillah panduan dan ulangkaji yang sangat bermanfaat..usaha,doa dan tawakkal..bersihkan hati,,sucikan minda..*_*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalamm, terima kasih coz masih bersama blog ini yea...

      Delete
  13. lama dah mengikuti blog ni..byk manfaat selain dgr cite psl k.gee..mcm2 nasihat dan petua boleh dpt dari abg abil..thx..saya doakan k.gee cepat sembuh n dapat hidup bahagia dgn abg abil..aminn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita sama sama ulangkaji jea, kan kan...

      Delete
  14. salamun'alaikum wbt

    Allahumma salli ala Muhammad wa ala ali Muhammad, kama sallayta ala Ibraheema wa ala ali Ibraheem, fil alameena innaka hameedun majeed. Allahumma barik ala Muhammad wa ala ali Muhammad, kama barakta ala Ibraheem wa ala ali Ibraheem, fil alameena innaka hameedun majeed

    Boleh sya tambahkan (bukan menjadikan sebagai bidaah serta persangkaan tapi sekadar perkongsian) skit penekanan istiqomah tentang hakikat tentang sihir ini ? iaitu:

    "Dan mereka ikut apa yang diceritakan oleh syaitan-syaitan tentang Kerajaan. Sulaiman, padahal tidaklah kafir Sulaiman,akan tetapi syaitan-syaitan itulah yang kafir. Mereka ajarkan kepada manusia sihir, dan apa yang diturunkan kepada kedua Malaikat di Babil, Harut dan Marut. Padahal mereka berdua tidak mengajarkan seseorang melainkan sesudah keduanya berkata: Kami tidak lain hanyalah suatu percobaan, maka janganlah kamu kafir!. Tetapi mereka pelajari dari keduanya apa yang menceraikan di antara seseorang dengan isterinya. Dan tidaklah mereka dapat membahayakan seseorang dengan dia, melainkan dengan izin Allah.

    *!!! Dan MEREKA PELAJARI APA YANG MEMBERI MUDHARAT KEPADA MEREKA DAN TIDAK MEMBERI MANFAAT KEPADA MEREKA. !!!

    Dan sesungguhnya merekapun telah tahu bahwa orang yang membelinya tidaklah ada untuk mereka bagian di akhirat. Dan amatlah buruknya suatu harga yang dengan itu mereka menjual diri mereka, jikalau mereka tahu.


    *Nota: Fahamilah dan tumpukan perhatian kepada lafaz pesanan dan peringatan tersebut dengan zikir asma al-husna (sebagaimana yg Bro abil tlh sentuh tentang asma al-husna). Sebenarnya sihir itu hanyalah sesuatu yang normal. Bila ada akibatnya hanyalah dengan izin ALLAH Ta'ala. Tapi, orang yang mempelajari dan mempraktikalkan sihir itu dijamin mendapat akibatnya. Percubaan itu berlaku kepada penyihir termasuk yang bersubahat dengan penyihir mahupun yang disihir dan yang tidak terkena sihir.

    Andai tiada sesiapa yang dapat menangkap apa yang sya cuba sampaikan ini. Sya pun tidak dapat berbuat apa-apa. Yang jelas dan terang; ALLAH Ta'ala tetap akan membimbing kita.

    WASSALAMUN'ALAIKUM WBT

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalamm...mak oii panjangnya komen/penerangan..anyway terima kasih saya ucapkan pada tuan coz membantu memanjangkan lagi penerangan seperti di atas..terima kasih sekali lagi, sangat saya hargainya...

      Delete
    2. Penting: Maksud sya adalah "kemampuan" sihir adalah normal. Hanya yang menuntut/pelajari sihir sahaja yang yakin sihir tu ada kemampuan yang fatal kerana mereka merasakan ALLAH Ta'ala telah izinkan mereka utk menzalimi diri mereka dan mezalimi orang lain. Dan bagi mereka yg bersubahat dengan penyihir pula yakin bahawa hanya penyihir itu yang telah menanggung dosa utk mrk. Seolah-olah Penyihir itu meyediakan pakej untuknya.

      Delete
  15. Tq abg abil. Nti sy suruh Natrah buat durian crepe bg kat abg. Dier pandai buat durian crepe yg glamer skrg nih :D Ngee~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oooo si Natrah pandai buat yea..kata ngan dia tolong bawa crepe durian tu kat abg,, No crepe..NO novel !!!

      Delete
    2. Coming! coming!

      Delete
  16. biar betapa moden sekalipun manusia ni,sihir tetap juga yang dipilihnya,pelik...tak takut balasan dikemudian ke bila berkawan ngan para syaitan ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agaknya yg tukang sihir tu pun cm syaitan jugak!!

      Delete
  17. sama2 kita doakan agar kak gee akan pulih seperti dulu..amin...

    ReplyDelete
  18. As salam wbt Abil,

    Cerita pasal durian, sy sedang merajuk dgn kwn2 FB & blog yg asyik dok letak gambar durian! huwaaaa~~~ *sambil kunyah2 STRAWBERRY yg FRESH & SWEET!* hehehe

    Ok kat Peru pun ada cerita SIHIR & HANTU! Hantu tu dr kalangan Jin sbnrnye... Ada draf dlm otak tapi belom keluar kat blog lagi...ngeee~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila lagi nak cita pasal hantu kat Peru tu..?

      Delete
  19. InsyaAllah... kami akan sentiasa mendoakan yang baik2 buat incik Abil & isteri tercinta...
    Aritu adik sy ada tgk Entri Jameela, dia terharu & berasa bangga dengan ketabahan incik Abil.
    Moga berkekalan tabah, kuat & rasa kecintaan yg mendalam itu hingga ke syurga... :))

    Sekarang musim durian..
    hari hari pon mau makan duriannn..
    tong sampah penuh dgn kulit durian jerr... heheher

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo makcik Tembikai, Saya yg nak makan durian,,ini dia cita tong sampah umah dia yg penuh kulit durian..! Baik pos kat saya durian tu..

      Delete
  20. bile cerite bab sihir ni.. teringat arwah mama saye.. pergi di sebabkan sihir.. :( takpe.. saye redha.. dari die menanggung sakit.. kan2? sampai satu tahap arwah mama doa.. 'Ya Allah.. kalau KAU nak ambil nyawa aku.. Kau ambillah.. aku da maafkan orang yang buat aku' allah hu akbar 7x.. tu la ayat terakhir yang keluar dari mulut mama.. saye sendiri yang tengok.. rindu mama.. :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la namanya iman yg hebat..Al Fatihah buat mama Fifi..

      Delete
  21. " jin nak ganggu kita dia fikir 16 kali dulu.."

    kenapa 16 kali ?

    Pakngah cadang nak bayar zakat lepas dapat pencen bulan Disember nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kira jin tu takut ler kat kita, pakngah..

      Delete
  22. singgah sini nak jemput join segmen : http://diarisedetiklebihfarisha.blogspot.com/2012/11/pencarian-bloglist-musim-1-diari-farisha.html

    ReplyDelete
  23. Salam...Encik Abil semoga anda dilimpahi rahmat Allah kerana jasamu begitu tinggi terhadap seorang wanita yang bergelar isteri...saya nak tanya Encik Abil..kalau saya bagi isteri encik minum susu alpha lipid boleh ker...saya cuma nak membantu mana tau kalau2 berkesan....kita cuma berikhtiar..kalau ok encik abil email kat emai saya zaimshikh@yahoo.com saya akan datang hantarkan...jika sudi...terima bantuan yang tak seberapa....t.kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat masa sekarang ni semua suppliment saya dah stopkan buat sementara, terutamanya apa2 saja yg berasaskan susu tidak berapa sesuai buat Gee..Sekarang ni saya tumpukan pada air zam zam yg mana banyak perubahan positif pada Gee...Maaf yea..

      Delete
    2. ok.. takper....bagi la apa2 yg trbaik utk dia semoga dia kembali sihat dan menceriakan hidup tuan......

      Delete
  24. oo gtu..ksh ayu pn brkaitan sihir..mmg kna cr org yg pndai...dgaan kn.xsmua ska kta.sdara kna.huhu...

    ReplyDelete

Followers