Saturday 22 February 2014

Everyday is LOVE.

Assalammualaikum U guys..


Kebiasaanya kita dengar rungutan Kasih yg dah jarang2 di pamerkan dari pasangan masing2. Terutamanya pada yg dah agak lama berkawen. "Aku tahu suami/isteri aku syg aku tapi dah jarang nampak dia tunjukkan, tak macam mula2 cinta cintun dulu." Rungutan sepi yg selalu kita dengar.

I kata ngan arwah Gee ni dulu "Dear, awak jgn ada kata kata gitu yea. Meh saya ajarkan satu kaedah ni, kaedah yg sgt2 ringkas n pasti awak akan sukaaaa buat. Buat la tiap hari yea Dear."

Tiap pagi celik jea mata, samada I atau Gee bangun dahulu, perkara pertamanya kita puji ALLAH n selawat dalam hati. Then cium di tengah dahi pasangan dengan lembut n perlahan2 kata..ASSALAMMUALIKUM dan tatap wajah pasangan dengan senyuman. Itu sahaja kaedahnya.

InsyALLAH kaedah ni akan membuatkan peti Kasih yg ada kat lubuk hati kita sentiasa terbuka. Bila peti tu selalu terbuka maka tiap tiap hari la kita dapat tengok KASIH dari pasangan masing2. 

EVERYDAY IS LOVE.!!

10 comments:

  1. perkongsian yang berguna ^__^

    ReplyDelete
  2. tiba2 rasa rajin nak beli buku abil tu online..alhamdulillah dh settle..tunggu buku tu dihantar jer..nanti me tepek kat my blog :) sambil promo2 gak :)

    ReplyDelete
  3. Lagi.... tips nie memang teman dah apply sejak mlm pertama lagi sampai la sekarang....

    ReplyDelete
  4. Best..betul dan setuju bro abil..

    ReplyDelete
  5. Everyday is love....love is everyday?

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah, teruskan menulis en abil, rasa sangat tertarik dgn gy penulisan yg santai spt ini, byk ilmu yg blh di aplikasikan dr apa yg sy bc dan perolehi dr blog en abil ini
    Salam kenal, sy pun br je jd blogger since june 2013

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum DIM, hehehe syukur alhamdullilah hari2 rasa cinta tu ~~~

    ReplyDelete

Followers