Monday, 10 February 2014

Tiap minggu bersama Gee.

Assalammualaikum U guyssss...ssss
Assalammualika Ya Fauziah Siti Esah..moga senantiasa di Pangkuan ALLAH..aminn.


"En Abil a.k.a. DIM, masih lagi ke ziarah kubur arwah Gee? Ada masa ke menjenguk arwah sibuk2 ni??" Tanya org kat I baru baru ni..

Tersenyum I, so I pun jawab " Kasih saya ni pada arwah masih mengelegak cm air panas, InsyAllah hingga saya jumpa Gee nanti, InsyAllah.".."Cmana sibuk pun saya ni, sehingga ke hari ini, 'Isteri' saya tu tiap minggu,,tiap minggu akan saya ziarah."

Di situ la di antara tempat yg saya berehat takkala saya penat..di situ la di antara tempat saya mengadu hal. Dan tiap minggu itu la saya mengemaskan "rumah" Isteri saya sebagaimana kemasnya saya menjaga arwah Gee dulu sewaktu hidupnya...InsyAllah akan saya teruskan jadual ini sampai tiba waktu saya pulak. InsyALLAH.


Wajah terbaru "Rumah" Gee. Sentiasa I pastikan "rumah"nya kemas.

38 comments:

  1. Al-fatihah. Untung arwah kak gee dpt husband mcm abg AFA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya yg beruntung dapat Gee sebagai Isteri.

      Delete
    2. Salam...Al-fatihah bt arwah kak gee..sedih sy dgr statement " Saya yg beruntung dapat Gee sebagai Isteri " statement dr suami sy pulak " ku sgt kecewa dpt isteri mcm ko " hanya kerana sy x mampu untuk berkongsi kasih,hanya kerana sy meluahkn kesakitan yg sy tanggung d ats perbuatannya.Semoga Allah trs berkati ksh syg dn cintai abg abil dgn arwah kak gee sampai bila2...ALLAHUMA AMIN...

      Delete
  2. al fatihah...walau terpisah dialam nyata...kasih sayang serta kesetiaan tetap utuh...

    ReplyDelete
  3. alfatihah untuk arwah kakgee. mulia sunggu hatimu abng abil, moga allah sentiasa mudahkan segala urrusan

    ReplyDelete
  4. Al Fatihah...bertuah sungguh arwah Gee..

    ReplyDelete
  5. Semoga roh arwah sentiasa dicucuri rahmat.

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum abg abil.. sheila baru separuh baca buku warkah buat isteri.. Allahurabbi, tersentuh hati sheila baca... semoga yang terbaik buatmu abang Abil. jaga kesihatan selalu ya. nanti sheila update kisah di SACC Mall ye (",)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalamm. Tqq dapat luangkan masa lagi di sini.

      Delete
  7. en abil, daku kongsi semangat mu dlm kehidupan ku..terima kasih menulis...

    ReplyDelete
  8. Memang melalui penulisan kita dapat meluahkan segala rasa yg mendatang..dan mampu mengurangkan tekanan..teruskan berkarya saudara..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulisan dan karya sebenarnya untuk menyampai dan sharing sesama kita saja..

      Delete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. InsyaAllah, Gee sedang tenang di sana. :)

    ReplyDelete
  11. Bagus sungguh abg abil. Kalau org lain, yang dah meninggal tu lantak pi la... cth sedara mara sy sendiri... kubur arwah nenek, atuk dan ibu saudara yang dah meninggal langsung diorg taknak jenguk. Nasib la mak ayah sy ada. At least seminggu sekali diorg akan pegi melawat kubur arwah.... sungguh sy respek pd abg abil!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di Seremban ni tiap hari ramai gak yg ziarah kubur keluraga masing2 tiap hari.

      Delete
  12. InsyaAllah Kak Gee tenang di sana.. rajin bang DIM melawat "rumah" kak gee.. Alhamdulillah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takut Gee merajuk klau tak lawat dia! hehehehe

      Delete
  13. moga arwah tenang di sana..gee pastinya menunggu utk bersama suami terchenta bila tiba masanya kelak...

    ReplyDelete
  14. MasyaAllah lawa tempat beradu selawa arwah Gee.. :)

    ReplyDelete
  15. subhanallah...bertapa indahnya cinta yang Allah bagi utk dirimu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak rasa indah gitu..? mintak kat Tuhan, sure dapat punya.

      Delete
  16. Allahu Robbi.. kalo baca blog encik abil mesti sentuh ke dasar hati.

    ReplyDelete
  17. Al fatihah,insha allah arwah tenang di sana

    ReplyDelete
  18. Masya'allah...kagum sy dgn kasih sayang en Abil terhadap arwah..
    buat arwah kak Gee..semoga senantiasa ddlm RahmatNYA aamiin...

    ReplyDelete

Followers