Sunday 22 September 2013

Lelaki ini...


Assalamualaikum U guys yang di hormati.....

Just nak tanya...Apa pandangan U guys tentang Lelaki ini..??

73 comments:

  1. Tabah menghadapi dugaan. Setia; tapi menyembunyikan duka dalam senyuman dan tulisan. Seorang lelaki yang sepi sebenarnya. Dah tanya, kak Ain jawab secara ikhlas. Jangan kecil hati ... Sekadar pandangan peribadi. Moga terus tabah menjalani hidup yang fana ini.

    ReplyDelete
  2. seorang lelaki yg baik dan tabah dalam mengharungi ujian daripada Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btw tq sbb dgn blog ni banyak pengetahuan yang saya dapat n amalan-amalan ringkas yang mudah diamalkan.mmg xtaw lgsg asthma bley menyebabkan kerosakan saraf otak.nk kne kawal lah serangan asthma lepas ni.tq encik Abil

      Delete
  3. DIM - tetap setia pada yang satu..

    ReplyDelete
  4. lelaki yg mencintai isteri setulus hatinya..susah nak dapat lelaki seperti ini...sekarang makin ennnnsem nampak..

    ReplyDelete
  5. Tulusnya hatimu dlm mengharugi dugaab. Setianya hatimu dalam mencintai dia..

    ReplyDelete
  6. manis mcm gula---gula2 kapas

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. Lelaki ini, InshaAllah lelaki yang baik.
    Boleh jadi pemimpin dan memberi inspirasi kepada orang ramai.
    Tapi, air muka ada riak wajah seorang perindu gitu. Huu..

    ReplyDelete
  9. one in the million. hidup kita berpasangan-pasangan. seperti adanya negatif dan positif. hopely jumpa yang positif. ;)

    ReplyDelete
  10. soklan cepumas ke nih....heeheehee.Satu dalam seribu,begitu la keistimewaan Abil di mata makUsu....Iklas nie bukan tipu2 tau......hahaha

    ReplyDelete
  11. "Kalaulah lelaki ini boleh menjaga isterinya sehingga begitu sekali, pastinya dia dapat menjaga ibunya lebih dari itu jika perlu suatu ketika nanti, insyaAllah."

    ReplyDelete
  12. Abang Abil...sangat dihormati oleh semua isteri2. Lelaki yang sangat penuh kasih sayang terhadap pasangannya dulu dan kini. Jika mendapat zuriatpun sudah pasti terserlah kasih sayang itu kepada anak. Sangat mencintai arwah isteri kesayangannya, sangat memahami apa yang di perlukan oleh seorang isteri, ikhlas dalam segala hal, senang disayangi oleh sesiapapun, manja, manis wajah,tau menghargai kehidupan. Semoga selamanya begitu, walau bertemu pendamping yang baru dan anak2 nanti. Abang rasa bahagia, kamupun sama rasa sekali. Amin ya rabbal alamin.

    ReplyDelete
  13. Lelaki yang tabah, bertanggungjawab, penyayang & positif. Semoga Allah merahmati saudara Abil. Amin

    ReplyDelete
  14. nampak sgt cool, tenang, baik2 orgnya... :)

    ReplyDelete
  15. Lelaki ini... sentiasa dekat pada Allah...hebat ujian yg d terimanya,namun berjaya mengharunginya dgn iman... insyaAllah...mgkin inilah yg menjadikannya seorg yg setia, penuh kasih syg dan istimewa.... dr luaran,nmpk gt tenang,ceria dan baik sgt... namun, jelas terpancar kerinduannya...hya Allah jua yg maha mengetahui.... moga lelaki ini akan sentiasa dlm rahmatNya... dunia dan akhirat...amin
    Anda 1 dlm sejuta,abg abil...(siti)

    ReplyDelete
  16. ops..encem..kacak berdecum-decum..:)

    ReplyDelete
  17. berterampilan kemas, kelihatan bersih, rajin membaca (sebab pakai spek)....idaman ramai wanita semestinya, sedikittttt berumur(berdasarkan rambutnya - haha).....boleh gitu?

    ReplyDelete
  18. adoi adoi...pandangan mata i kata u always look good in white....pandangan mata hati i kata...u r strong believer...u believe in ketentuan n u live with it...that is y u dont run even during the most difficul trial in ur life...u sabar sbb u believe in Allah will.wallahualam

    ReplyDelete
  19. Abg abil nampak tembam sket skg

    ReplyDelete
  20. Assalammualaikum DIM..bukan mudah untuk kita aplikasikan apa yang kita tahu dan pelajari dalam kehidupan..sesetengahnya ye boleh berbicara namun tak mampu untuk melaksana..dan Alhamdulillah DIM boleh lakukan..yes memang insan biasa namun berusaha bersungguh-sungguh itu semangat yang sangat beharga..moga semangat tu menjadi contoh pada yang lain..

    ReplyDelete
  21. lelaki ini adalah golongan lelaki yang hampir pupus di masa kini. hihi... semoga menjadi inspirasi anak2 muda sekarang untuk menjadi suami yang baik. insyaAllah.

    ReplyDelete
  22. Ohh..seorang lelaki yang agak hensem pada masa muda-mudanya dan sedikit botak...Tapi tak apa, yang penting dia rasional dan profesional dalam hidupnya

    ReplyDelete
  23. Lelaki ini.... dikagumi kaum wanita; tapi ada ka kaum lelaki nak kagum dan ambik sebagai pengajaran/contoh etc? hmm... mungkin ada sikit2 kot.

    ReplyDelete
  24. lelaki ini-anuar zain.. hehe..

    ReplyDelete
  25. seorang lelaki dan suami yg biasa..... tetapi sgt setia dgn isteri... menjaga dan membimbing arwah isteri nye dgn sempurna... dan menjlnkan tugas yg telah ALLAH berikan padanya dgn sehabis baik... dan 1 perkataan yg dinda boleh bagi pada kanda adalah.... HUMBLE... yaaa... seorg lelaki yg HUMBLE....

    ReplyDelete
  26. hamba Allah. Lelaki biasa.. suami biasa.. tapi setia dan sentiasa membimbing istri ke Jalan Allah hingga akhir hayat isteri.. mudah2an setiap perbuatan ditutupi dgn rahmat Allah.. wallahualam.

    ReplyDelete
  27. Sejuk hati lihat sorg lelaki pakai mcm nie..
    Rasulullah kehilangan isterinya Khadijah yg tercinta..
    Abg Abil kehilangan Kak Gee yg tercinta..
    Semoga Abg Abil terus tabah..
    Semoga hasil tulisan Abg Abil dlm blog nie dpt memberi ilmu berguna terutama buat pasangan suami isteri.. :)

    ReplyDelete
  28. Lalink somi & lelaki yg terbaik ^___^

    ReplyDelete
  29. TAHNIAH..KERANA MAMPU MENGGALAS AMANAH ALLAH S.W.T DAN TABAH MENGHADAPINYA..

    ReplyDelete
  30. seorang lelaki yang sedap di pandang mata,,sabar dan ikhlas dalam segala perkara..u always look good..seorang lelaki yang sangatttt sesuai dijadikan calon suami..cintanya kepada isteri tiada tolok bandingan..lelaki yang sunyi walaupun selalu cuba untuk ceria..dan doa saya moga abil sentiasa tabah mengahrungi hari2 mendatang tanpa arwah gee..lelaki ini---yang menjadi pujaan ku..

    ReplyDelete
  31. LELAKI INI adalah seorang lelaki yang tabah dan sabar dalam menghadapi dugaan hidup...jugak seorang lelaki yang setia pada pasangan walau ketika itu pasangan berada dalam keadaan sakit. dia sentiasa bersama ketika susah dan senang. memang lelaki ini adalah satu permata yang sukar ditemui.

    ReplyDelete
  32. Seorang yang tabah :) tumpang promote bro abil..anyone yang nk carik baju baby/kanak2 yang murah2..leh ke littlecutiesbabys.blogspot.com..harga terendah dr pasaran :)

    ReplyDelete
  33. Lelaki in adalah hamba yg disayangi Allah....

    ReplyDelete
  34. Seorang lelaki yang sya anggap abang. seorang lelaki yang saya jadikan contoh...seorang lelaki yang sanggat bertanggungjawab,...seorang lelaki yang tabah...paling penting seorang lelaki idaman melayu yang tengah hot di pasaran...phewwwwwww...bak gule2 sikit..penat ne cik puji DIM :D

    ReplyDelete
  35. Kembang dh bang bil ni dpt pujian....hihi..sy pon nk puji gak la...memang susah nk cari seorang lelaki mcm bang bil...moga Allah memberkati hidup bang bil...aminn...

    ReplyDelete
  36. Kembang dh bang bil ni dpt pujian....hihi..sy pon nk puji gak la...memang susah nk cari seorang lelaki mcm bang bil...moga Allah memberkati hidup bang bil...aminn...

    ReplyDelete
  37. seorang lelaki yang tabah. sabar. dan kelakar (selalu baca tapi tak pernah komen hihihi)

    ReplyDelete
  38. seme komento yg mengembangkan ehem2 heheheh. apap pun seorang lelaki yg tabah, sabah, cekal, menjd idola setiap lelaki, snsiasa positif, kelako dll..byk klu nk komen ni.

    ReplyDelete
  39. perhati lelaki ini dalam setengah jam tadi apa yg boleh saya scan - seorang yang berterus terang tidak selindung tentang kebenaran. Saya nampak en.abil $$$. tengok.. terus terang tak saya.. haha..

    -peace- kawan gitu2 aidakuyachumi

    ReplyDelete
  40. En.abil ada dkt alamanda ke tadi?

    ReplyDelete
  41. Salam. Alhamdulillah..dr komen2 kwn2 semua, nampaknya en.abil memang ramai peminat..semua memuji..tahniah. Ok..saya pulak, secara ikhlasnya, walau hanya mengenali en.abil di blog ni, so hanya dpt menilai melalui cara penulisan, cara menjawap komen2 dan cerita2 dlm n3. Ikhlasnya 4 me, ciri2 / sikap /perangai mcm lelaki2 kt luar sana jugak..ada yg positif n negatif tp hanya membezakan dr lain disbbkn kisah kehidupan yg mendpt liputan luar, so ramai yg mula mengenali, ambil peduli, jadi terkenal, dipuji, disanjung, mungkin juga pernah dikritik. So mudah2an terus dgn sikap2 yg positif dan paling penting jgn hanyut dgn pujian, perhatian, sanjungan peminat2 yg memang rata2 golongan wanita, either yg anak dara, single or yg da kawin..takut lama2 nanti timbul riak dlm hati..kita kn manusia biasa, so bukan mudah nk menjaga hati ni kan..betul tk en.abil?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju. Sy juga ada mendengar/membaca kisah2 suami yang menjaga isteri hingga ke akhir hayat (di usia emas mereka). Itulah ni'mat perasaan kasih sayang yang Allah berikan kepada kita. Alhamdulillah.

      Delete
    2. Sy ingin memetik kata-kata dari seorang pakar motivasi. Pesanannya ini lebih kepada kaum wanita tetapi tentu saja relevan untuk lelaki juga. "Jgn sesekali kita mengharapkan perkahwinan akan memberikan kita kebahagiaan. Kerana kebahagiaan itu dipengaruhi oleh dunia dalaman kita, bukan dunia luaran kita." Maka jika kita dianugerahkan suami sebaik En Abil, belum tentu kita akan bahagia. Dan jika kita dikurniakan suami tidak sebaik En Abil pun belum tentu kita tidak akan bahagia. Dan kita mesti ingat setiap insan ada kelebihan dan kelemahannya. Kita panjatkan doa mudah2an Allah melindungi kita dari ujian2 yang tidak dapat kita tanggung.

      Delete
    3. Yup saya stuju ngan Anon2 sekalian..hehe..apa pun sbg kawan (walau hanya menerusi medium blog), seeloknya kita saling memberi sokongan moral, kata2 semangat, galakan pd en.abil dn saper2 jugak yg sdg dn pernah menempuh dugaan mcm en.abil ni. Jgn la kita membanding2kn kisah dia dgn org lain sbb ketentuan Allah tak sama pd diri masing2 kan..doakan yg terbaik utk dia dimasa2 akan dtg lebih baik...malah ada dlm sebuah hadith yg antaranya bermaksud, jika kita mendoakan kebaikan utk org lain, maka malaikat akan meng amin kan doa tsbt dan kemudian mendoakan supaya org yg bdoa tu mendpt kebaikan yg sama juga..

      Delete
  42. salam en. abil. jika dilihat saya rasa en. abil yg biasa saja. tak perlu saya nk memuji sgt,sebenarnya perkahwinan en abil masih muda lagi dan belum lagi menjagkau berpuluh2 tahun . dalam tempoh 2 thun semuanya baik, tetapi manusia nie kadg2 ia berubah sedikit sebanyak, iyer , en , abil menjaga isteri sehingga en, abil berhenti kerja tetapi cuba encik abil fikir jika seorg suami berhenti kerja dengan menanggung 5 anak yang masih lagi belajar. mcm mana dgn duit persekolhan. duit makan dan perbelanjaan harian. iyer kita akan cakap ulat dlm batu pun boleh makan tp jgn lupa encik abil itu ulat, jangan kata setiap anak ader rezekinya. itu memang betul tp takkan kita mengharapkan sahj insan2 lain yg menolong kita, mereka cuma kata dh bahagian dia........ bg mereka yang berduit tidak apa tp bg mereka yang kurang duit dan mempunyai anak mcm mana.???????????????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam encik..mungkin pendekatan akan berbeza jika situasi itu berbeza kerana jika dh ade anak kita punya tanggungjawab lain...bkn hnya isteri semata2 tp juga memberi nafkah kepada anak2 itu juga perkara wajib...

      Delete
    2. Suami sy juga 'terperanjat' apabila sy ceritakan kisah en abil yang berhenti kerja. Mungkin dia sependapat dengan Anon. Dan sy juga ada terfikir.. tentang tempoh perkahwinan yang baru 2 tahun itu. Wallahualam.

      Delete
    3. Bagaimanapun sy setuju, En Abil mampu 'mempositifkan' fikiran yg tentu saja bukan perkara yang mudah. Mdh2an En Abil memperolehi ganjaran Allah yang besar atas ujian/kehilangan yang En Abil hadapi, dan diberi ganti yang lebih baik dari Allah. Dan Aruah Gee bertuah kerana telah memperolehi keredhaan suami. Kita isteri2 ni... bagaimana pula? :) Mdh2an suami kita juga meredhai kita.... amin.

      Delete
  43. salam bro
    Heheheghehe!
    Pekabar bro? Maaf lama ta x dtg sini

    ReplyDelete
  44. Salam abg...
    Pendapat sy sebagai org luar yg xmengenali secara mendalam hati budi abg..cuma based on pembacaan dan penilaian yg xseberapa ni..abg seorg yg sgt tabah & berfikiran positif...sy suka cara abg tafsirkan sesuatu masalah itu dan tukarkn ia menjadi ssuatu yg positif...matang & suami yg hebat!!!

    ReplyDelete
  45. salam damai sejahtera....
    entry selepas lama tertido didalam gua..nahhh sekali bersemgt plak nk wat entry..
    http://amsyarwafiq.blogspot.com/2013/09/santai-with-abe-abil-fikri-dim-ape-tuh.html

    ReplyDelete
  46. ermmm... org hanya boleh memberi tafsiran.. tp hanya kite je yg tahu siapa kite.. tetapi lady percaya, abg abil anyak berperang dengan diri sendiri.. bermonolog.. tuk mencari ketabahan dan kekuatan hati.. bukan mudah untuk menyembunyikan kesedihan di sebalik senyuman yg manis.. hanya allah shj yg amat2 mengetahui.. tp itulah hakikatnye.. sedalam manapun keperitan yg kite lalui.. hanya Allah tempat pling tepat tuk kite meluahkan hati..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju dgn pendapat lady...berat mata memandang berat lg bahu yg memikul...hanya yg mengalami tahu keadaannya walau luarannye kita mampu tersenyum... oleh itu,mengadulah padaNya...itu tmpat yg paling tepat...

      Delete
  47. Antara insan terpilih...diberi ujian olehNYA untuk menilai sejauh mana cintanya kepada PENCIPTANYA...

    ReplyDelete
  48. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  49. Kali ni abg abil menjadi silent reader pd komen2 ye? Tertunggu2 blsn komen abg abil dan n3 terbaru...mana abg abil ni?

    ReplyDelete
  50. lelaki ini satu dlm seribu......

    ReplyDelete
  51. tabah dan kuat...walau di dalam hati penuh dengan kesedihan dan kerinduan..tapi masih mampu tersenyum..

    ReplyDelete
  52. Seorang lelaki berhati luhur.....thats it.........

    ReplyDelete
  53. lelaki yang dikurniakan Allah SWT perasaan cinta yang amat dalam untuk isterinya. lelaki yang bertanggungjawab dan tahu tanggungjawab utama dalam kehidupan adalah demi agama dan isteri.
    lelaki yang tabah, berusaha, berdoa dan bertawakal dalam setiap tindakan sehari-harian sehingga memberi inspirasi pada orang lain.

    semoga dipermudahkan untuk abil...

    ReplyDelete

Followers