Wednesday, 30 May 2012

Hep! babab kang.

Salam again dear.....


Tu dok celik mata tak mau tido lagi u ni. N baru kena marah ngan I. Semalam u tido pukul 3am, lagi I pujuk lagi la u tak nak tido. Malam ni kena marah dah, muka u macam blur jea bila kena marah ngan I..I kata..Hep! babab nanti, pukul berapa nak tido? Esok u bgn awal u akan marah2 coz tak cukup tido..dah, dah, tido, tido....Geli hati pun ada tgk muka u blur2 kena marah cm ikan tembakul!! hahahahaha


Bukan I nak marah u betul2, nak u tido cm biasa n bgn esok  muka tu fresh n tak menggangu saraf2 otak u nanti. Kalau tak cukup tido cmana nak sembuh cepat so waktu tido u I kena jaga..I ambil masa lapan bulan untuk latih u tido mengikut masa yg sepatutnya...Sebelum tu u boleh tak tido selama 4 hari berturut2!! Selama u tak tido dulu, selagi tu la u bising sgt, tension giler I tapi I dok sabar jea. Sekarang ni memang I cukup jaga waktu tido u, tak mau jadi cm dulu lg.. aaa tak tido lg, babab kang! dah, tido, tido....muka u blur lagi..hahahahaha kelakar hahahaha..Pas tu I sambung pujuk u,,sayangg, tido la yea, dah lewat malam dah ni...sambil usap2 kepala u n kiss2 dahi n pipi u. Tapi tak mau lg u tido so i tinggal u kejap sorang2 jap lagi tido la u..Sekarang ni pulak ada masa sebelum tido kena pujuk, ada masa tak boleh pujuk u sgt nanti u tak tido...emmm. Kadang kala I faham kehendak u, kadang2 tak tau apa u nak pulak, pening gak I memikirkan. Tak pe, lama kelamaan I akan faham nanti, Insyallah.


Dear, u ingat tak U pernah tanya I satu soalan n I rasa mesti semua para isteri akan tanya soalan yg sama pada suami. U tanya sekiranya I punya rezeki yg lebih, nak ke I kawin lagi satu?! I terus gelak bila dgr soalan tu..Baru kawin u dah tanya soalan tu, apa la u ni. I jawab,, mana I tau coz jodoh tu kan rahsia Allah. I kata lagi, terfikir pun tidak. Then I kata lagi,, lelaki ni semuanya kuat2 tenaganya kalau bertumbuk boleh tahan la liat tapi kalau ngan isteri sorang ni tak yah nak bertumbuk,  suami dengar isteri membebel sudah cukup membuatkan tempurung kepala para suami retak!! Bayangkan kalau ada 2 orang isteri!!! hahahaha, betul tak wahai para suami sekelian? Hebat2 isteri kita ni kan hahahaha.....U diam jea tapi tersenyum puas dengan jawapan I.Tiba2 I tanya u pulak,, Nak tak I ajar u satu amalan supaya I ni akan sentiasa sygkan u sepanjang masa sampai akhir hayat seperti mana perasaan sygnya atau rasa bercinta kali pertama kita jumpa dulu? Insyallah ianya tak kan pudar walau cmana pun keadaan n kalau bergaduh, akan cepat reda..U terus jawab,, nak, nak...Baik la I akan ajar u tapi syaratnya u kena rajin membaca Asma Ul Husna. Semenjak hari tu memang u rajin la baca nama2 Allah tuu....Bila tiba masanya I pun ajar u amalannyaaa, Tiap2 hari u buat, agaknya memang u ikhlas, Allah makbulkan permintaan u tu..Sampai sekarang I bercinta ngan u biar pun keadaan u cm ni..Syukur pada Allah kerana berikan saya perasaan sebegini dan kekuatan untuk mengharungi ujianMu..


Barang siapa yg nak belajar amalan ni sila hubungi saya dengan izin suami masing2. Siapkan ayam golek 3 ekor n pulut kuning 1 baldi!! hahahahaha. Jangan marah aaa, gurau aje...( jap nak jenguk isteri saya )......


Dah tido pun puteri kesayangan I tu siap ternganga lg mulut dia. I cukup suka tgk u tido. Esok bila u bgn I akan hug2 u seperti biasa..Ooo lupa nak beritau u, tukang cat tak dapat nak mula kerja tadi katanya hari khamis nanti la.I ok jea as long kena siapkan secepat mungkin, nak kasi cantik lagi bilik u tu. Bulan bintang yg glow2 tu pun I dah dapatkan n ada tetamu yg hadiahkan  lepas baca blog kita ni...thank you. Tak sabar rasanya nak tgk hasil cat bilik u nanti. Hope u akan suka keadaan bilik u bila dah cat n ada glow2..


ok la dear, I pun nak tido dah, esok seperti biasa subuh nanti nak siapkan susu u. Gnite sayang. I love you. Esok2 I akan sambung lagi cerita cinta cinta kita n cerita romen.....tik kita..Ta ta ti ti tu tuuu....



41 comments:

  1. Cat beli ikut specs tak?hehehehe

    -cjeah

    ReplyDelete
    Replies
    1. warna yg di syorkan tu la cjeah ooii.

      Delete
  2. erm.. mcm minat nk dgr amalan tu. hihi.. tp tak reti cane nk ckp kt husben nk mntk izin.. hahahahahhahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. syarat kena minta izin hubby dulu,,amalan yg baik tak kan hubby tak benarkan....pas tu rajinkan membaca Hasma Ul Husna then baru leh ajarkan.

      Delete
  3. Assalamualaikum Abg Abil & Kak Gee..

    Nanti bila bilik dah cat warna baru, boleh lah bagi kami para pembaca tengok bilik baru Kak Gee.. mesti lagi ceria ;)

    Yang berkenaan amalan membaca Asma Ul Husna tu, baru tahu hari ni. terima kasih atas perkongsian ilmu tu Abg Abil..

    Hari tu ada tengok gambar Kak Gee, cantik dan mulus kulit dia.. macam tiada jerawat langsung. Pandai Abg Abil jaga Kak Gee.

    Kak Gee cepat sembuh tauu.. tak sabar nak tengok Kak Gee dengan rambut panjang mengurai & badan yang sihat macam dalam gambar kahwin tu.. mesti cantik sangat-sangat..

    Jaga kesihatan dan diri ok Abg Abil.


    -Nadia-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam Nadia..bila siap bilik nanti abg akan post kan. Harap2 kak Gee cepat sembuh ler. thanks yea Nadia for the support.

      Delete
  4. kalo blom kwen tp nk tau gk bley x?? :">

    ReplyDelete
    Replies
    1. honey bee nak tau yea..emm dah hafal hasma ul husna?..nanti saya akan beritau.

      Delete
  5. doakan semoga k.gee cepat sembuh dan abg abil dikurniakan kesihatan yg baik utk jaga k.gee. amiinn..

    abg abil, nak tau jugak amalan tu. tp belom kawen... hehe..
    asma ul husna dah ingat sebab dulu skolah agama.
    bleh la abg abil.. :D

    -azi-

    ReplyDelete
  6. Terima kasih doakan kami, azi..kena selalu sebut nama2 Allah tu, ingat tu dah bagus, selalu baca kitab asma ul husna tu yea...up date lepas ni saya tunjukkan caranya,,ok..

    ReplyDelete
  7. wahh sumenye nak tahu amalan tue... saya pon nak tahu xpsabar nak baca post pasal tue.. cepat2 tau abg abil.. hu3..

    Doa sue.. semoga k.gee cepat sembuh... inyallah... bulan yang mulia nie...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Siti Nursyuhada...Ramai yg nak tau amalan tu rupanya, melalui komen n sms..ok la, insyallah by tonite saya up date blog..amalan untuk para suami sekali...Tungguuu

      Delete
  8. Salam Ukhwah...
    Semoga Gee cepat sembuh..Bertuahnya Gee mempunyai suami yg penyayang..Tahniah Abil merealisasikan impian seorang isteri..

    Ujian Allah SWT berbeza pada hambanya..Ujian akak pula ketiga-tiga anak akak istimewa dan pernah mengidap kanser.Semoga suami akak juga kuat spt Abil menempuh pelbagai dugaan ini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalamm Siti..terima kasih doakan isteri saya..Sama la kita memohon Allah beri rahmat pada kita..

      Delete
  9. Alorhhh sweetnya..babab2 syg gituew..

    ReplyDelete
  10. assalamualaikum...

    saya doa smoga akak gee cepat sembuh... saya nk jg tip 2... saya mmg slalu baca Assama ulhusna... thanks... Always with ALLAH..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tips tu dah bg dah dalam tajuk cantik dah.

      Delete
  11. En. Abil,
    terima kasih atas perkongsian tentang tips Asmaul Husna tu ye. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas ni nak bagi tips for seri wajah n badan la pulak..cmana Ainul, ok tak?

      Delete
  12. salam sejahtera. bila nk bagi tips seri wajah tu? :) :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kembali,,tips eri wajah yea..baca hasma ul husna dah? Sehari 2 ni akan up date..

      Delete
  13. hahhaha so sweet la uolls nih...
    terus follow...nanti singgah saya pulak yer
    pst, jawapan yg sama dengan hubby saya...hahahahhaa tapi diri ini masih suka menanya walaupon seribu kali...hahahha semakkk ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha wanita basicly cm tu ler..suka bertanya, bertanya, n bertanya..tq Bitt.

      Delete
  14. Abil, semalam petang kan....tengah2 masak akak teringat kat Abil (bukan abil je, gee pun) apalah agaknya Abil makan berbuka dgn sahur? kalau dekat dgn rumah, hari2 akak hulur tau.
    Abil...skrg ni akak selalu juga amalkan zikir asmaul husna. Kekadang suami ni dia tak ajar kita tau, bila bini tak pandai itu ini, jgn salahkan pula. Insyaallah...zikir lepas solat atau bila2 lebih2 lagi di bulan mulia ni, Allah akan limpahkan kita kasih sayangnya. Moga Abil akan setia dgn Gee (hehe..iye ke ni? tak curang dlm alam maya?)

    ReplyDelete
  15. Tq la kak teringatkan kami ni,,saya tiap hari beli bungkus jea kak berbuka ni,,semalam makan nasi berani n karipap 4 keping,,sahur pulak makan putu mayam..semuanya beli jea...akak bila sambil masak tu baca la AL WADUD (berulang2). Nanti semua org makin syg akak n masakkan rasa lebih sedap,,cuba la..

    ReplyDelete
  16. :-) i admire your persistent patience.
    insha Allah, God will bless your and your wife with endless Jannah. Amin.

    Keep on writing. :-) another reason for me to smile and cherish this world.

    Btw, my name is Azizi.

    ReplyDelete
  17. haaa...teringin nak tengok bilik baru Gee..

    ReplyDelete
  18. Assalammualaikum Abil,

    saya tersentuh dgn kisah awak, membuatkan saya lebih menghargai kehidupan ini, isteri, keluarga,org sekeliling dan segala anugerah Allah.. Awak seorang yg tabah, moga segala amalan diberkati dan dilapangkan pintu rezki. Insyaallah.....

    ReplyDelete
  19. Macamana awak boleh setabah itu....saya amat-amat respect dengan awak...

    ReplyDelete
  20. Assalamualaikum Abl dan Gee...Kak Pah here..hopefully brg yang dihantar dah terima ya..hope both of you like it...terlupa nak msg sibuk dgn budak2....semoga berbahagia dan tabah selalu ya Abil....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allah Hu Akhbar..tercicir pulak komen ni..Dah terima kak Pah, tq tq tq tq tq..sukaaaa..sorry kak pah, saya betul2 tak perasan komen akak ni...

      Delete
  21. Allah makbulkan doa k.gee kan..alhamdulillah punya suami yg sangat2 penyayang..semoga terus bahagia n tidak jemu en abil ya..ayu doakan yg terbaik..

    ReplyDelete
  22. kasi blink2 bilik ya...bagi Gee x blurrr...kikiki

    ReplyDelete
  23. Hi Abil, even though bahasa saya is out of tune, sebelum Merdeka, I enjoyed reading your lively posting and your humour.
    Have a nice weekend, and keep a song in your heart.
    Lee.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq Uncle Lee, tq spending some your time at my blog..me, will keep on singing..

      Delete
  24. kalau tak ada hubby camne nk amalkan ek..

    cik wan`

    ReplyDelete
  25. It's remarkable to go to see this site and reading the views of all mates regarding this paragraph, while I am also eager of getting knowledge.

    Take a look at my web-site payday loans uk

    ReplyDelete
  26. I've listened to this a dozen or more times and still find it delightful and sooooo original in concept. This glass would cost less than $1000 and would be available to almost all the people in Britain. It the radio was the only one that used to deliver the days news and weather updates.

    Feel free to visit my weblog latestarticles.info

    ReplyDelete

Followers