Sunday 14 June 2015

JANGAN UNGKIT UNGKIT!!!!!!!


Assalammualaikum U guys
Assalammualaiki Ya Fauziah, Isteri saya, sahabat saya and my buddy..

Hari Sabtu gini biasanya saya n Arwah Gee akan having lunch di Cozy Conner, Great Eastern Mall, Ampang. Having lunch dan kita selalu berbincang berkaitan perkara2 yg kurang dan perkara yg kita suka semenjak bergelar Suami Isteri.

Yg kurang kita cari jalan memperbaiki so akan dtg jika berlaku kekurangan perhubungan tu boleh la kita settlekan cepat dan saya n Gee tak akan ungkit2 lagi. Tiap minggu gitu la jadual saya n Gee. Tu yg membuatkan hubungan saya n Isteri kerinduan hati saya ni jadi begitu rapat, begitu "Khayal", begitu syok dan begitu "ghairah".!!
 Eh, U guys nak tahu, pernah me n Gee gaduh besar gak walaupun dah bincang2 gitu (hebat cmana pun hubungan, gaduh mesti ada maa.)..Tapi tengah2 gaduh tu saya n Gee boleh gelak2 n then tak jadi gaduh, kejap jea bergaduh..pas tu peluk peluk dah, pas tu kita ehem ehem..hehehe. (syok rupanya gaduh ni.!! hahaha hehehe hohoho) ..Kenapa tak jadi gaduh yg berterusan?? coz kita suka berbincang cm saya citer kan tadi. Dan yg PENTING, JANGAN KITA UNGKIT, perkara yg lepas kiranya bergaduh lagi..INGAT!! JANGAN UNGKIT..!!!!!!!!

Ni bila dah kita maafkan pasangan kita tu kenapa perlu ungkit semula perkara lepas dlm "pergaduhan yg baru"..Then maaf kita tu apa gunanya??!! Asalkan bergaduh jea, ungkit, asal gaduh ungkit!! Bergaduh hanya 1 perkara jea tapi dok ungkit punya ungkit dah jadi 16 perkara!!..Tu yg buat pergaduhan tu jadi lama, jadi lebih "ganas" dan lebih BAHLOL!!! (bukan u guys, org lain la). 

Dan sebenarnya pasangan kita ni semua suka berbincang. Hanya U guys kena belajar cara bercakap, pengunaan perkataan yg lebih tepat, pergerakan tangan dan badan dan warna pakaian semasa berbincang..ehh penting semua tu. Nak citer panjg tak boleh kat sini, nanti mual pulak U guys baca..Next entry saya citer pasal "FOCUS GROUP" saya eh..

"Suami/Isteri saya susah bawa bincang.".. "Bincang pun tak guna En Abil, takde kata putus.".." Susah nak cari waktu sesuai nak bincang2 ni."..apa lagi dialog yg sewaktu dgn nya..
Apa gunanya jadi Suami, apa gunanya jadi Isteri kalau tak mau/susah berbincang??!!!..Bincang ni hanya perlukan Suara dan Mulut jea,,payah ke??!! OOOO kalau "french kiss" senang pulak, habis semua isi mulut ko org pakai!! 

U guys tau tak,Gaduh suami isteri ni ada terselit nikmat ALLAH,,kiranya kita ni matang dan ada ilmu, maka kita akan jumpa nikmat tu..Harap2 u guys matang laa. InsyaALLAH. 

- nak beli buku Gee? "Warkah Buat Isteri"..wsaap/sms 0179395172 yea..tqq u guyssss..

-(pic di bwh) Tiap tiap hari saya akan peluk Gee gitu semasa dia sakit dulu.-


4 comments:

  1. Assalamualaikum...
    Lagi satu, kita perempuan kena cakap biar lurus..straight to the point..tp susah la nk cakap terus tanpa ada mukadimah bagai..sy rasa mcm tak berlapik @ tak sopan tanya straight je..ada bab y sy boleh cakap straight (cth nye ajak g makan, takde dah nk tanya abg lapar tak..terus je cakap jom g makan..) & ada benda y sy rs tak boleh nk cakap terus..takut..heheheheheh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju...dulu dulu kerap berkias dgn suami tapi dia tak faham.Last last makan hati.Rupa rupanya mmg lelaki mcm tu.
      Now,apa apa hal tak puas hati terus terang jer cakap rather than buat silent treatment.
      Dia okey,open jer dgn pendapat kita walaupun ada jugak selisih pendapat tapi at least dia tahu apa yg kita rasa..hihihi

      Delete
    2. Setuju...dulu dulu kerap berkias dgn suami tapi dia tak faham.Last last makan hati.Rupa rupanya mmg lelaki mcm tu.
      Now,apa apa hal tak puas hati terus terang jer cakap rather than buat silent treatment.
      Dia okey,open jer dgn pendapat kita walaupun ada jugak selisih pendapat tapi at least dia tahu apa yg kita rasa..hihihi

      Delete

  2. I was diagnosed as HEPATITIS B carrier in 2013 with fibrosis of the
    liver already present. I started on antiviral medications which
    reduced the viral load initially. After a couple of years the virus
    became resistant. I started on HEPATITIS B Herbal treatment from
    ULTIMATE LIFE CLINIC (www.ultimatelifeclinic.com) in March, 2020. Their
    treatment totally reversed the virus. I did another blood test after
    the 6 months long treatment and tested negative to the virus. Amazing
    treatment! This treatment is a breakthrough for all HBV carriers.

    ReplyDelete

Followers