Wednesday, 24 June 2015

Rajin masak tak??




Assalammualaikum U guys.
Assalammualaiki Ya Fauziah bt. Siti Esah, Kasih hati hamba.
Payah gak Gee dah takde bulan puasa ni,.dulu arwah Gee ada macam2 masakkan kegemaran saya Gee masak tiap kali berbuka..Sesekali berbuka dulu Gee masak kari kepala ikan jenahak..perghhhhhhh menitik airmata makan,,sedap kawww!!!!
Gee memang suka n pakar masak, dalam 1 jam Gee boleh siapkan 6,7 jenis lauk siap untuk di makan!! Ko org mampu masak gitu!??..n semuanya mencapai citarasa saya, malahan keluarga n rakan2 kita org. Kena pulak datang "sewel" saya, saya nak Gee suapkan bila mkn..hahaha hehehe hohoho.
"Cm budak budak!" bebel Gee sambil suap saya makan. Saya hanya kenyit kenyitkan mata jea bila Gee kata gitu. Bayangkan dah la masakkan sedap, kena pulak bini suapkan...prghhhh "Ghairah Kekenyangan" namanya tu!!..
Kaedah ni elok di amalkan terutama bagi U guys yg masih baru berkawen, yg dah otai tu pun boleh juga,,hanya takut dialog otai tu berbunyi.." Eh, awak dah ilang tebiat ke?!! suap suap ni!"..
Tapi jangan la selalu nak suap gitu, sesekali jea buat, baru ada "Thrill"..!!
NAMUN..sebelum nak bersuap suap, PASTIKAN masakkan tu ada quality, sedap, dan Suami tu suka..Sekiranya Suami kita betul2 kata sedap n dia suka,,maka Mak Mertua u guys tentu2 sayangkan U guys. Kebiasaannya, Suami yg "cintakan" masakkan Isterinya, payah suami tu pandang wanita lain..kebiasaannya laaa..
So para Isteri Isteri sekelian, pastikan puan2 ni suka memasak, sedap masakkan tu dan ada quality. JANGAN MALAS!! Org yg nak makan tu namanya S.U.A.M.I..tau??!..SUAMI.!!!! ..InsyaALLAH.
- untuk mendapatkan buku "Warkah Buat Isteri" tu, hubungi talian 017 9395172..tqqq.


7 comments:

  1. Layan selera suami..pikat dan ikat perut suami dengan air tangan isteri..mesti halal dan suci..insyaAllah..

    ReplyDelete
  2. eh betul la bro...haritu hubby suapkan i nasik telo goreng dgn kicap je...rasenye sedapnye tak terkata...tp bila makan sendiri rase x sedap lak...hahahaa

    ReplyDelete
  3. Assalammualaikum abg abil..lama da xkomen... Anyway jaz nak bagitau jaz da pandai masak!! hehehe...cekap ok..sebelum ni 1 ape pun xtau...tp skrg...sap sap soi je..hehehe...tp yg hebat2 xtau lah..yg biasa2 insyaallah boleh lah sediakan untuk suami..

    Papepun..Selamat Berpuasa Abang Abil..dan alfatihah untuk arwah kak Gee..

    ReplyDelete
  4. yelah masak untuk suami, orang yang kita sayang kan..en,suami saya kalau memuji, memuji betul-betul, kalau ada yang kurang dia bagitau,,baguslah untuk saya perbaiki kualiti masakan dengan tekak dia

    ReplyDelete
  5. Saya punkekadang suapkan untuk isteri walaupun di khalayak. Memang sukar melawan perasaan egois kalau tidak kuat rasa kasih sayang...

    ReplyDelete
  6. dah beli dah buku warkah buat isteri tu. hee..

    nice entry.. hee

    ReplyDelete
  7. Sy suka suami suapkan.walaupon ikan bilis goreng je.smpai bertmbah.sedapnye lain mcm.

    ReplyDelete

Followers