Friday, 17 April 2015

Nakalnya Isteri kita..


Assalammualaikum U guys..
Assalammualaiki Ya Fauziah..Isteri kerinduan hati hamba
Awal2 perkahwinan me n Gee dulu, Gee suka bertanyakan soal hukum hakam fekah kat saya. Kononnya nak kena kan Suami dia ni. Pada mulanya saya akan jawab salah semua soalan dia atau saya kata " Alaa,tak tau la".." Alamak laki saya ni kurang Ilmu agama rupanyaaaa., takkan la soalan senang pun awak tak tau." usik Gee sambil senyum senyum..
Saya senyum jea..Ada perkara yg saya tak ceritakan pada Gee sebelum kahwin..."Dear isteri kesayangan sayaaaa, Suami awak ni dari umur 16 tahun lagi dah mula dok mengaji pondok." berubah muka Gee bila saya terangkan. "nape awak tak cakap pun sebelum ni??" tanya Gee..jawab saya "awak tak tanya punnn.." senyum saya.
"Then kenapa jawab salah soalan Fekah tadi?".."Dear, bila awak tanya tadi, saya tau awak nak "kenakan" saya. Dan saya suka tgk awak senyum suka..apa la salahnya kalau saya biarkan awak "menang". " terang saya..."alaa sekarg saya rasa malu dah!!" kata Gee..Terus saya pegang n cium tangan Gee.
Sejak dari hari tu, tiap kali dalam kereta, Gee minta saya 'berceramah'.."Darling,kenapa Surah Al Baqarah tu maksudnya Sapi (Lembu)?..ni bukan nak kenakan awak yea,,nak tau."
Then mula saya berceramah n terangkan satu persatu.."Cmana roh kita di cabut nanti" tanya lagi si Gee ni..saya terangkan,,bla bla bla bla..Dan Gee ni kalau bertanya gitu kena jawab secara detail, baru dia puas..Gitu la jadual kita bilamana me n Gee dalam kereta driving..
Para Suami yg saya hormati, kadang kala Isteri kita ni ada "Nakal"nya nak kena kita, ada kalanya Isteri ni nak kita dengar kata2 dia, adakalanya Isteri ni nakkan "Kemenangan" dlm perbualan..Dan kita sebagai Suami, kita puaskan la "Kenakalan" Isteri kita tu walaupun kita tau dia nak kenakan kita atau cakapnya tu salah (Kita betulkan kemudian)..
Yg penting, kita hiburkan hati Isteri sebab sepanjang hari penat Isteri kita cuba menghiburkan hati kita kita ni para Suami..So kita Suami ni, kita "bayar" la kepenatan Isteri kita tu dengan mengiyakan "Kenakalannya."..InsyaALLAH.
-sesiapa yg dah baca entry ni, kang g kiss pipi Suami U guys tu



2 comments:

  1. Moga bertemu hingga ke jannah.

    ReplyDelete
  2. ala nak kiss suami gi keje plak...ahahhahah...

    ReplyDelete

Followers