Monday 20 April 2015

Gila.!!


Assalammualaikum U guys.
Assalammualaiki Ya Fauziah..ISTERI hamb
Suatu pagi hari Sabtu ke Ahad (tak ingat la pulak) Arwah Gee diam jea kurang bercakap ngan saya lepas siapkan bfast.
"Kenapa Dear?, cm takde mood jea." tanya saya.
"Takde apa." jawapan yg KEGEMARAN para Wanita bila di tanya termasuk la si Gee ni.
"Nak kata awak marah saya, rasanya takde salah yg saya buat. Awak rasa boring yeaaa??" sambung saya lagi " Ada masanya kita akan rasa BOSAN giler tapi tak tau mana puncanya kan kan..Kita rasa sama jea jadual hidup tu tiap2 hari..Bangun pagi mandi, solat, g kerja, balik kerja masak, tgk tv, awak tgk saya, saya tgk awak, borak yg hampir sama subjek2nya tiap hari, tido..Mlm Jumaat jea kurang rasa boring n mlm2 yg sewaktu dengannya, tu pun kadang2 boring gak, sama jea "perlakuannya"!!. N sebenarnya pun saya pun tengah rasa Boring gak ni..Hari2 tengok muka awak, cm tu jeaa, tambah boring!!" usik saya.
" Ooo boring tengok saya yea!! g la cari pompuan lain kalau berani!!" .. " Darling, awak pun boring ehh?" tanya Gee n betul la sangkaan saya yg Gee Isteri kesayangan saya tu tgh BOSAN.
" Yea la Darling, asyik benda yg sama jea bertahun2".."Bla bla bla bla bla bla.." Gee mula explain kebosanan dia.
Pendekkan citer, saya ajak Gee g Sogo hari tu. Buat perkara yg tak pernah dia lakukan..G main game tembak Hantu!!..Mula2 dia cakap cm budak2 jea...At last duit saya habis rm100++ (masa tu takde GST)..Beriya2 dia main ngan saya sampai last stage!!..Terus hilang Kebosanan Gee hari tu..Happy betul Gee, dlm keta nk balik dok citer pasal game tembak Hantu tadi..
Ada 2 perkara yg patut kita lakukan bila pasangan tengah boring tak tau punca cm citer di atas..Boring dtg begitu saja!!
1. Kita katakan yg kita pun rasa benda yg sama WALAUPUN kita tak rasa bosan supaya pasangan kita rasa ada org yg "senasib" ngannya, jadi mudah la dia nak explain kenapa dia rasa bosan gitu..So tau la kita.
2. Ajak pasangan tu sesekali..buat perkara yg jarang jarang dia buat atau dia tak pernah buat. Sebelum nak ajak tu jgn beritau dia. Biar dia tertanya2 " nak g mana ni?, nak buat apa?..Biarkan perkara yg nak di buat tu jadi tanda tanya dia..
Ada masanya kita kena ubah jadual hidup kita. Ada masanya kita buat sesuatu yg "gila" (gila yg baik2!!). Sesekali kita ubah la jadual untuk menghilangkan Bosan tadi, So jadi la "GILA" kejap!!..dan jgn lupa sesekali kena ubahkan "Perlakuan Mlm Jumaat" tu gak,..ehhh ko org jgn ingat aku nak ckp lucah2 tau!! tu Sgt sgt sgt penting..TRUST ME!!!!.
So U guys, jadi la "Gila" supaya kita tak Bosan Giler!!! hahahahahahahaha... U guys "Gila" tak?


6 comments:

  1. Bukan gila yg tak berfaedah kalau merubah utk kebaikan tak ada salahnya. Tapi kalau suruh kakak main tembak-tembak rasanya taklah hihi...

    ReplyDelete
  2. kalau bosa, end up mseti gaduh pastu baik semula huhuhu

    ReplyDelete
  3. betul tu, kita mesti create something yang best supaya kita tak bosan nak ngadap pasangan. sy memang badut kat umah sbb habby sy pendiam giler..hahaha

    ReplyDelete
  4. Hihihi..gila gila tak salah asal bertempat..yang penti g gila gila kita tidak buat orang lain rasa nak gila..

    ReplyDelete
  5. hi hi bestnyer..gila2 yang gila2 lah
    rasanya saya dah ikuti blog tuan dari dulu lagi
    tapi tuan masih tak boring membicarakan cinta..
    terharunya

    ReplyDelete

  6. I was diagnosed as HEPATITIS B carrier in 2013 with fibrosis of the
    liver already present. I started on antiviral medications which
    reduced the viral load initially. After a couple of years the virus
    became resistant. I started on HEPATITIS B Herbal treatment from
    ULTIMATE LIFE CLINIC (www.ultimatelifeclinic.com) in March, 2020. Their
    treatment totally reversed the virus. I did another blood test after
    the 6 months long treatment and tested negative to the virus. Amazing
    treatment! This treatment is a breakthrough for all HBV carriers.

    ReplyDelete

Followers