Thursday, 2 March 2017

Mana Kayanya..

Assalammualaikum U guys.
Assalammualaiki Ya Fauziah, Kasih Hati Hamba.


"Mr.DIM, apa pandangan DIM kiranya seseorg yg beribadat tapi buat yg Wajib jea, perkara sunat cm mengaji, zikir dia tak buat." baru baru ni ada yg bertanya.

"Alhamdulillah yg Wajib tak tinggal, bagus la gitu..." jawab saya.
" Hanya, bila tak di tambah ngan yg Sunat gitu sedangkan galakkan Sunat tu sgt kuat, di Ibaratkan org tu "mengilap tembaga menggunakan sabun". Lambat la bersinarnya."..sambung saya.

Arwah Gee ni dulu, pada awal kami berkahwin dulu, saya hanya galakkan dia isqamah dgn Asma Ulhusna dan ngaji Quran selain yg Wajib.

"Dear, awak amalkan gitu, bagus tau. Nanti awak leh jadi kaya raya cm Millionair." senyum saya pada Gee.
"OOOO selama ni awak buat pasal nak kaya la yea!! tak la IKHLAS kat TUHAN."..Gee kenakan saya. "Sebab tu la tak kaya kaya" sambung Isteri saya tu..

" Heyy Dear, sebab saya Ikhlas la TUHAN tu KAYAkan saya tau." saya menjawab.
"Mana, mana kayanya??"..menjawab Isteri saya tu. Biasa la gitu kann..pompuan ni klau berdebat ngan Suaminya memang gitu,Suka MENJAWAB!! emmm

Sambil senyum saya pegang dua2 bahu Gee dan saya "bagi" balik soalan Gee tu..
" Awak la Dear KEKAYAAN saya.".." Saya berasa kaya bilamana saya dapat seorg pompuan yg bergelar ISTERI..kan dah saya katakan ISTERI ni HADIAH DARI ALLAH..Hadiah dah beri kat saya maka kaya la saya."..ada lagi saya sambung bila Gee terdiam..

" Tgk Isteri saya ni, Hadiah ALLAH ni,,Putih, Lawa, lengkap anggotanya, ( saya pusingkan badan Gee) Tgk tu Punggung yg menggiurkan saya!! cm itik pulang ptg dan sangat2 POWER kalau membebel!! hahahahahahahahahah".. senyum2 malu arwah ni dulu bila jawapan saya gitu.

"Malam ni saya masak ikan 3 rasa ehh." Terus Gee ckp nk masak untuk saya. (tu maksudnya suka la tu saya jawab puji2 dia.) Malam tu Gee masak Ikan 3 rasa sambil suapkan saya makan.. Bini kita suapkan kita Emmmmmmm ..ko ada!!?

Kekayaan ni dtgnya berbagai bentuk, duit, harta, anak2, kerjaya n sebagainya..namun KEKAYAAN sebenarnya adalah pabila ALLAH mengurniakan "KEKAYAAN HATI".!! Hati yg sentiasa tersenyum.

Senyum selalu pada ISTERI
Senyum selalu pada SUAMI.

INSYAALLAH...

No comments:

Post a Comment

Followers