Thursday 4 February 2016

Kasi runtuh "Tembok" tu..



Assalammualaikum U guys.
Assalammualaiki Ya Fauziah..kekasih hati hamba.


Bergaduh lagi me n Gee suatu ketika dulu. 2 3 hari tak berapa nak bercakap jadinya. 2 3 hari tu buat apa pun hati tu tak berapa semangat rasanya.

Masing2 pun degil nak mula kan conversation..Gee dgn merajuknya, saya dgn ego kelakian saya,,So mlm ke 3 tu sedang Gee baru nak lelap, saya tiba tiba masuk bilik n terus urut urut kaki dia..Gee ni kalau saya urut kaki dia, dia suka coz dia selalu rasa lenguh kaki.

"Angin badan banyak!. Makan biar ikut masa betul". kata saya sambil urut.
"Kerja banyak berdiri, lenguh la bukan angin la." Jawab Gee.

" Saya yg pandai mengurut, saya tahu la." bunyi saya lagi.."Yea la awak yg pandai." jawab Gee sambil jelir lidah kat saya..Saya senyum jea. Proses nak berbaik baik la ni..Dan malam tu sambil urut2 tu Me n Gee pun secara tak langsung bincang hal kita gaduh tu dan kita selesaikan mlm tu juga.. n sebelum terlelap, saya bisikkan ayat ni kat Isteri kesayangan saya tu.." Dear, NOBODY can Love u like I do.." Esok tu hati yg lemau kita sebelum ni bersemangat semula..

Kita ni Suami Isteri kiranya bergaduh maka secara automatiknya terbina satu "tembok" yg cuba menahan kita dari berbaik2 semula, "Tembok" ini menghalang kita dari berbincang, Tembok ini klau di biarkan dia jadi makin kukuh dari hari ke hari. "Tembok" ini yg kita tak sedar, ianya menjauhkan kita dari pasangan kita. "Tembok" ini la kita kena robohkan awal awal lagi..Cukup bahaya tembok ni kiranya di biarkan..oooo bahaya bahaya..!!

Dan rupa2nya kaedah nak runtuhkan tembok ni senang jea..Salah seorg kena "mengalah" dulu. Contohnya kaedah yg saya gunakan diatas tadi. Mengalah gitu bukannya kita lemah, mengalah gitu boleh membuka "lembaran conversation" kita Suami Isteri. Mengalah gitu membuat hati kita makin kuat terpaut pada pasangan kita...Ingat,! itu TEMBOK mesti mau kasi runtuh bilamana kita nak selesaikan apa apa masalah Suami Isteri ini.

Alaaa ngan kawan kawan senang pulak kita nak minta minta maaf kalau gaduh..siap cium2 pipi, peluk2 lagi minta maaf..
Ini kan SUAMI kita, ini kan ISTERI kita, takkkkan la ssusah sangat nak berbaik baik ngan kadar segera...InsyaALLAH.





3 comments:

  1. betul..sy setuju.mengalah lebih baik.

    ReplyDelete
  2. orang yang mengalah..tak pernah kalah kannn...

    ReplyDelete
  3. Tengah 'bergaduh' dgn suami..uhu.sape nak runtuhkan tembok dulu ni?

    ReplyDelete

Followers