Friday, 21 August 2015

Sesekali..praktikkan jea.


Assalammualikum U guys.
Assalammualaki Ya Fauziah, Isteri kesayangan hamba.


"Dear, apa benda yg paling awak tak suka klau saya buat?" sambil dok baring kat peha Gee makan kacang saya tanya.
" Kalau awak mengatal ngan pompuan!!" terus n tegas jawapan Gee..

"Ehhh, mana boleh cm tu Dear, awak bukannya tak tau yg Suami awak ni Hen..sem, jadi ramai pompuan yg suka so kena la saya mengatal.Rugi pulak klau saya tak mengatal.! Tgk muka awak hari2 pun kadang2 bosan gak." usik saya..

"Oooo gatal eh!! saya cabut  #*&*# awak tu nanti!!" sambil tolak saya dari pehanya..

Saya pun buat la guling2 kena tolak tu, then terus saya nyanyi lagu India(cm dlm tv tu) kat Gee. "Kaddal wandereci, asial woodiwanden.." lagu india classic tu yg saya nyanyikan..(Saya boleh berbahasa tamil n cina tapi tak la terror).

"Ehh, g sana la!" Gee tolak saya lagi bila nyanyi2 tu saya dok guling2 balik n mengesel2 kat dia. Tapi bukan la Gee tu marah betul2 kat saya bilamana saya kata saya nak mengatal ngan pompuan lain, Gee tahu saya suka usik dia. Tu la kerja saya bila takde kerja..ngusik si Gee.
" Jangan marah lerr Dear cinta hatikuuu." sambil saya dok baring semula kat peha Gee n usap2 dagunya..
" Eh diam la!" konon2 nak merajuk la Gee ni..hahahaha konon!!

"Punya la cantik n sexy bini saya ni, pas tu terror masak pulak, taat kat Suami pulak, GARANG la pulak, pulak la pulak..takde masa la saya nak mendua duakan awak. Awak kan Isteri saya, ngan awak jea la saya mengatallll.." konon pujuk Gee la saya masa tu..Then kita sambung borak sambil Gee cabut uban saya.

Punya la seronok bila kita ada Suami, bila kita ada Isteri. Praktikkan "keseronokkan" gitu bila masa terluang bersama sesekali. Keseronokkan Suami Isteri yg sedia ada ni Kita kena praktikkan, jgn kita tak gunakan ia coz lama kelamaan rasa kasih, rasa tanggungjawab akan tenggelam dan akhirnya akan "Terkunci". Nak cari kunci untuk buka balik bukan senang! Tu yg biasa kita tgk org yg dah bertahun tahun kawen kurang "hidup" perkawenan dia org. Sunyi sepi jea. Perkawenan tu "murung" kebanyakkan masanya.

Apo cerito eh, murung yo..cm mati pucuk perkawenan eh tu. Kawen ni banyak guno eh..Guno kan bini tu, guno kan laki tu. Baru la boto (betul), baru la ada ummpp namo eh..

So U guys rajin rajin praktik kasih n tanggungjawab yg sedia ada. Kita praktikkan/usahakan TUHAN pun "pandang" doa kita. Cm kata saya sebelum ni..Jangan simpan buat Jeruk!!!
InsyaALLAH.
Cinta hati hamba..



4 comments:

  1. Terserlah kecantikan arwah Fauziah...al fatihah..

    ReplyDelete
  2. Hehehehe...betul....kak gee...Al Fatihah..sementara masih bernafaskan abg abil..praktikkanlah kasih sayang suami isteri..hargai satu sama lain.,

    ReplyDelete
  3. hehehe.. betul tu.. ai pun suka gedik manja dekat hb.. sampai rimas dia..

    ReplyDelete
  4. Hb suke manje manje. Tp kdg x larat nak layan. Tp bile dia x de tersengih sorang sorang pulak

    ReplyDelete

Followers