Friday, 14 November 2014

Hati hati bila bercakap tu!!


Assalammualaikum U guys
Assalammualaiki Ya Fauziah..cinta hati hamba. Hujan2 ni rinduuu pulak kat awak.

"Alamak hujan! cmana nak balik ni."
"Aduhhh,, jam lagi la jalanraya ni kang, hujan hujan ni." (siap tepuk dahi lagi tu!)
"Habis basah la kain dan G string yg aku jemur pagi tadi kat umah!"...Dan macam contoh contoh dialog gitu yg kita sebut bila time hujan..

Lu orang rasa rasa la, dengan cakap2 gitu samada sengaja ke, takde niat ke, tak sengaja ke..atau kurang fekah ke (lagi teruk!),,Waktu MAKBUL DOA ketika hujan ni lu orang dapat tak!!??

Hati2 bila berbicara tentang hujan, HUJAN yg sentiasa membawa berkat sekiranya kita mencari keberkatan yg ada dlm hujan tu sendiri...INGAT!! ALLAH takkan menyusahkan kita.


DIM yg Hen..sem!! hahaha hehehe hohoho

6 comments:

  1. alhamdulillah..hujan itu rahmat sebenarnya..:-)

    ReplyDelete
  2. Betul..hujan itu rezeki dan rahmat..mengeluh sana ada hujan atau keluhan pada perkara lain seolah kita merah pada Allah..kan tak comel tu..moga kita sentiasa beristighfar..

    ReplyDelete
  3. akak pernah dengar ceramah ustaz kat TV..katanya takde yg buruk dari ALLAH...sebabnya ramai yg suka menyebut cuaca buruk..

    ReplyDelete
  4. Saya pun tersinggung rasa bila ada yang terang2 komplen pasal hujan. Sangat sedih. Bila kemarau, hujan di nanti. Bila hujan, di benci pula? Betapa hipokritnya...

    ReplyDelete
  5. hujan membawa rahmat, membawa rezeki, menyuburkan tanah dan tanaman...
    takde hidupan yg hidup di bumi boleh hidup tanpa air..

    ReplyDelete

Followers