Wednesday 28 October 2015

Sometime, sometime and..sometime


Assalammualaikum U guys. 
Assalammualaiki Ya Fauziah, kasih hati hamba.


That day lepas ziarah pusara Isteri kesayangan saya tu, lepas lepas rindu la kononnya,, saya spend time membaca komen n sebahagian U guys yg minta pendapat saya..U guys know what...

Sometime ada perkara yg perlu kita fikirkan tapi kita tak fikir.
Sometime ada perkara yg kita perlu ucapkan tapi kita tak ucap.
Sometime ada perkara yg perlu kita lakukan tapi kita tak lakukan.

Sehingga la ianya dah terlambat untuk kita fikir, ucap dan lakukan. Setelah tu kita menyesal, kita rasa rugi dan rasa agak bodoh, kita mula la menunding jari pada salah orang sedangkan kita sendiri pun ada silapnya, kita mengadu sana, kita mengadu sini, then bila org nasihat kita, kita tak ikut. Dan kita keep on bercerita mengadu nasib malang kononnya, kita menyalahkan Jodoh yg Tuhan beri dan kita keep on bersedih ngan nasib kita. 

Ooo yg the best thing, kita kata "Saya will keep strong!!"..Persoalannya " Kenapa tak keep strong bila pasangan kita masih bersama kita dulu!!.."??? kenapa sekarang baru nk keep strong.?? Kan elok keeping strong dari mula hingga sekarang!

Kenapa bila bergaduh tak boleh bincang elok elok?? Maki hamun, ungkit ungkit yg lepas2, kau betul dia salah, dia betul kau salah.

Kenapa bila Financial pasangan kita pudar kita mula nak mengatakan dia tak beri nafkah, saya jea yg tanggung semua. Kenapa tak bincang elok2 cari cara KERJASAMA untuk upgrade semula financial tu..

Kenapa bila pasangan merajuk kita tak boleh nak pujuk?? Tinggi sangat ke maruah diri tu sampai nak memujuk payah?? Hebat sangat ke Ilmu di dada tu?? Cuba baca 3 hadis NABI saw nak dengar..Susah sangat ke nak memujuk ni??

Kenapa bila mintak buat air minum, kita kata "nanti dulu.".."Alaa awak niii"..awak buat sendiri la saya penat".."Buat air lagi,!"
Elok lagi suruh "bibik" kita jea yg buat, dia tak complain pun..kawen jea la ngan bibik tu, lagi elok layanannya kat kita.!!

Jawabnya, coz 3 perkara di atas tadi kita tak buat. Dah terhantuk baru la sedar sedangkan kita tahu klau tak buat gitu akan jadi gini, tak buat gini akan jadi gitu..

Apa laaaa salahnya kita cuba menjadikan ikatan Suami Isteri kita ni lebih baik, lebih meriah dan lebih ghairah, eh silap silap..silap taip..lebih Ceria. Ubah diri demi SUAMI, bentuk diri demi ISTERI..
Baru la nampak yg ko org ni 1 dalam sejuta!!

Saya bukan tegur U guys yg kat sini tau..ni teguran U guys yg tempat lain..haha hehe hoho..Ingat U guys jgn sampai terlambat nanti tau..InsyaALLAH.

- 31hb (Sabtu) ni jgn lupa program saya tu kat Tmn Melawati,KL.-

Sayangg Gee, emmm..ko ada!??

6 comments:

  1. Buang ego..ketepikan status..sama sama muzakarah..win win situation..saling redha meredhai..in sya Allah..

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah kasih syg bertambah kuat sejak menjadi suri en suami hinggalah skrg...InshaaAllah cuba menjadi isteri & ibu yg mithali buat suami & satu2nya permata hati kami. Sgt salute dgn Abg Abil..keikhlasan kasih syg kepada arwah Kak Fauziah tetap utuh walaupun arwah dah tiada...

    ReplyDelete
  3. Semoga kita semuaa di dalam lindungan allah. Salam syg dr sy. Nanie

    ReplyDelete
  4. insyaallah...harap2 begitulah

    ReplyDelete


  5. I was diagnosed as HEPATITIS B carrier in 2013 with fibrosis of the
    liver already present. I started on antiviral medications which
    reduced the viral load initially. After a couple of years the virus
    became resistant. I started on HEPATITIS B Herbal treatment from
    ULTIMATE LIFE CLINIC (www.ultimatelifeclinic.com) in March, 2020. Their
    treatment totally reversed the virus. I did another blood test after
    the 6 months long treatment and tested negative to the virus. Amazing
    treatment! This treatment is a breakthrough for all HBV carriers.

    ReplyDelete

Followers